TLogo


در دفاع از "حرمت" کمیته مرکزی منتخب کنگره چهارم چقدر صادقید؟
محمد جعفری

ششم ماه مارس٢٠١٢


وقتی هفت ماه پیش در پلنوم 21 قرار دفاع از حرمت و نقش برجسته کورش مدرسی بعنوان مارکسیست برجسته معاصر تصویب می شد، رحمان حسین زاده و تنی چند از رفقای دیگر زمان زیادی از وقت پلنوم را گرفتند تا جمله "به بهانه اختلافات درونی حزب حکمتیست حمله به کورش مدرسی " را به "به بهانه اختلافات درونی حزب حکمتیست از بیرون حزب به کورش مدرسی حمله شده است" را تغییر بدهند. منظورشان این بود که گویا کسی در حزب منکر جایگاه کورش در پیشبرد کمونیسم در ایران نیست و این بیرون از ما یعنی دشمنان هستند که بیرون از حزب بد و بیراه نثار وی کرده و علیه او سمپاشی می کنند. اعلامیه هیت دائم سابق بتاریخ چهارم ماه مارس٢٠١٢، تحت عنوان" اعلامیه دفتر سیاسی حزب حکمتیست/ در دفاع از حرمت کمیته مرکزی منتخب کنگره چهارم حزب حکمتیست" نشان داد که آن وقت تلاش رحمان و آن جمع چقدر زیر فشار زمانه و چقدر ناشی ازعمق و خود آگاهی آنها بوده است.


خطی که پشت اعلامیه چهارم ماه مارس این جمع است، همان خط است، که فقط هفت ماه بعد بدتر از تمامی کسانی که"به بهانه اختلافات درونی حزب حکمتیست علیه کورش مدرسی سمپاشی می کنند " به ما و او بد و بیراه گفتند! با این تفاوت آن روز در پلنوم مانع داشتند، تماما روی پای خود نبودند، به اندازه امروز بالغ نشده بودند و 7 ماه لازم بود تا رشد کنند و به امروز برسند!


رفقایی که طی این مدت شعار حزبیت، حزبیت کردن هیئت دائم گوششان را کر کرده بود منظورایشان از حزب داری را درک نمی کردند. روزبه روز مشخص میشود دارند به مسیری می روند که نه تنها با تمام شالوده و جوهر پدیده حزب حکمتیست فرق می کند، بلکه با شش ماه قبل خود که از نقش برجسته کورش مدرسی بعنوان مارکسیست برجسته معاصر دفاع میکردند تفاوت دارند.


امروز این خط به بهانه دفاع از کمیته مرکزی که قرار بود جلوی این سناریو را بگیرند و نگرفتند و مساله توبیخ آنان باین خاطر مطرح است؛ نه تنها از کورش شیطان ساخته؛ بلکه از (26 نفر) یک حزب و یک کنگره و شالوده کادری را هوداران کورش، لبیک گویان کورش، مریدان کوروش و کمی مانده که آنان را گوسفندان عیسی معرفی نمایند! رندانه اسم آن را دفاع از حرمت اعضای کمیته مرکزی می نامند. من یکی از آن 48 نفرهستم که اگر کسی من را، لبیک گو ، مرید و هوادار و ... رو به جامعه خطاب کند می دانم به اندازه دفاع شش ماه قبل اش از حرمت و نقش برجسته کورش مدرسی بعنوان مارکسیست برجسته دوام خواهد آورد و به این اعتبار به ریش این مدافعین ریاکار می خندم.
رفقای که فکر می کردند و می کنند که هیئت دائم در ادامه اصول و سیاست و ارزشهای پدیده حزب حکمتیست است، "اعلامیه دفتر سیاسی حزب حکمتیست/ در دفاع... " هیت دائم سابق را بار دیگر مطالعه کنند و آن را با کسانی از بیرون به ما و کورش بی احترامی و شنتاژ می کنند مقایسه نمایند تا ببینند چه چیزی هست آنها گفته باشند و این جمع نگفتند؟ تا متوجه شوند این خط دارد آنها را به چه مسیردیگری می برد. تغییر ریلی که وعده داده بوند این است.


رفقا! به اسم شما این اعلامیه را خطاب به ما رو به جامعه منتشر کردند! بنظر من کسی کمونیست باشد نمی توان امضای خود را پای آن بگذارد و یک روز بیشتر در آن مسیری که برایش در نظر گرفته شده گام بردارد.