TLogo


به دبیر کمیته مرکزی
یرای انتشار علتی
رفیق ثریا شهابی عزیز


جهت اطلاع شما من خواهش می کنم که بخواهید یک بار دیگر ترمزها را چک کنند.

من نماینده منتخب کنگره چهارم حزب هستم و به احترام به همان کنگره و مصوبات آن از دفتر سیاسی به دلیل تفض آن مصوبات شکایت و تقاضای رسیدگی کردم. شما اعلام داشتید که، دست نگاه دارم! چرا که شکایات زیادی بدستتان رسیده و به همین دلیل فراخوان برگزاری پلنوم را داده اید.

آن فراخوان از طرف کسانی که شکایت متوجه آنان بود رد شد. و بدنبال آن، اقدامات غیرقانونی بیشتری، سیاسی و تشکیلاتی، بسرعت حزب را سراسر به اغنشاش کشید و شرایط را به مراتب پیچیده تر کرد. معلوم شد که بایستی به مرجع بعدی که کنگره است رفت.

پیشنهاد شد که در این راستا، برگزاری کنگره، هیئتی تشکیل شود. این راه هم مجددا با مخالفت هئیت دائم، ملغی شد.

پروسه کنگره آعاز شد. و به محض اینکه فراخوان کنگره ارائه شد، کسانی که از آنها شکایت شده بود تازه به یاد ضرورت پلنوم افتادند. آنهم پلنومی نه برای بررسی شکایات، بلکه برای تصمیم گیری بر پروسه کنگره ! پلنومی با دستور بررسی پروسه کنگره ای که در پلنوم قبلی در مورد آن تصمیم گرفته شده بود.

آیا تصمیم آن پلنوم هم مورد اختلاف است؟ کجا این اختلاف مطرح شده است؟ ایراد به آن تصمیم در کدام سند اعلام شده است؟ باز هم قرار است پلنومی برگزار شود که مفاد آن بعدأ و یا در همان جلسه یکباره، اعلام شود. تغییراتی نا معلوم با گروکشی از احساس وحدت طلبی عموم و بالا نگاه داشتن خطر انشقاق و انشعاب، تغییرات جدید ظهور کند؟ در هیچ کجای دنیا، هیچ شاکی را به این ترتیب دنبال نخود سیاه نمی فرستند. انگیزه و نیت هرچه باشد، چنین کاری حتی خلاف حقوق مدنی فردی در همین دنیای خارج از ذهن ما می باشد.

من دیگر در این سر دواندن ها شرکت نمی کنم. رفقایی که دراین اجلاس شرکت می کنند، لابد دلایل خودشان برای شرکت در این اجلاس و تصمیمات آن را برای جامعه توضیح خواهند داد. رفقایی که میروند تا همراه کسانی جلسه داخلی برمبنای اسناد نامعلوم بگیرند، و با کسانی که به هم کمیته ای های خود تهمت سرقت می زنند، با کسانی که طی چند هفته اخیر بسرعت اقدام به تشکیل ارگان های موازی در این حزب کرده اند، کسانی که به پیشنهاد هیئت مشترک پاسخ رد می دهند، میروند تا در مورد پروسه تشکیل ارگان بالاتر (کنگره)، کنگره ای که همه در پلنوم قبلی برسر آن توافق داشته اند، تجدید نظر کنند، آنهم تجدید نظر در مورد تصمیمی که هنوز هیچ سندی در رد آن تصمیم در اختیار کسی قرار نگرفته است، حتما همه جوانب اقدامشان را سنجیده اند.

من طبق اساسنامه این حزب حاضر نیستم که حقوق فردی خود و اعضای دیگر این حزب، که به من بعنوان یکی از نمایندگان کنگره از اقدامات غیرقانونی رهبری حزب شکایت کرده اند، را قربانی سیاست "مصلحتی"، و پشت درهای بسته کنم. و در چنین بازی شرکت نمی کنم! کنگره مرجعی است که پروسه آن اعلام شده است و در نیمه راه نمی توان آنرا برهم زد! این امر خلاف برسمیت شناختن حقوق هر فرد شاکی است و من به سهم خود از آن فاصله می گیرم.

من در پشتیبانی ازپیشنهاد شما در نامه مورخ ۲ ژانویه تان، کنگره پنجم را با همان نمایندگان کنگره چهارم، به مثابه تنها مرجع قانونی و صلاحیتدار و فارغ ازهرگونه انتخابات جناحی، (انتخاباتی که مسلمأ مهر خود را بر هر پروسه جدیدی خواهد زد)، جهت رسیدگی به این نابسامانی می دانم. برای اینکار نیازی به پلنوم نیست، رفقای مخالف خط رسمی حزب بایستی حاضر باشند حداقل اعلام سیاست خودشان را با زبان خود، و نه بنام پلنوم ابراز کنند.

با آرزوی موفقیت
امان کفا
۳ ژانویه ۲۰۱۱