TLogo


 

 

 

 

 

 

 

 

 پایان یک دوره تلاش

به رفقای رهبری حزب کمونیست کارگری عراق و حزب کمونیست کارگری کردستان

 



رفقا!

به دنبال تلاش های صمیمانه و مجدانه شما و مذاکرات و مباحثات سیاسی که در سطح اعضا و کادرهای حزب و علنا به اطلاع جامعه هم رسانیده شده، اکنون زمان آن فرا رسیده است که به این دوره خاتمه داده و تصمیمات نهایی را اعلام و راه برون رفت حزب حکمتیست از وضع موجود به حزب و جامعه اعلام گردد.

در این راستا به اطلاع می رسانیم:

١- با احترام به و قدردانی از تلاشها و دخالت رهبری دو حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان، ما به بیانیه شماره یک شما پاسخ مثبت وبدون قید شرط دادیم. شکی نیست که این تنها راه حفظ وحدت و یکپارچگی حزب حکمتیست است. هر راه دیگری که مسائل مورد اختلاف را در هر سطحی به برگزاری دور دیگری از جلسات داخلی طرفین اختلاف، ارجاع دهد، مخرب میدانیم. در صورت اجرای مفاد بیانیه شماره یک، بی تردید خارج شدن حزب از وضع نابسامان کنونی مقدمتا مدیون تلاش های کمونیستی و رفیقانه شما است.

٢- پاسخ ما به شما درعین حال نشانه احترام ما به دخالت مجدانه و صمیمانه صدها عضو و کادر و رهبری احزاب کمونیست کارگری عراق و کردستان و حزب حکمتیست و دوستداران حزب و پاسخ ما به احساس مسئولیت این رفقا در قبال سرنوشت حزب حکمتیست بود که در تاریخ احزاب کمونیست این دوره دخالتی کم نظیر و با صمیمیتی کم سابقه بود.

٣- ما موظفیم که به وضعیت کنونی و شرایطی که به حزب تحمیل شده است خاتمه بدهیم و بیشتر از این حزب را در تنگنا نگاه نداشته و توقعات وخواستهای صاحبان حزب و دوستدارانش را برآورده سازیم. تداوم وضعیت کنونی در شان کمونیسم و کمونیستهای متشکل در حزب حکمتیست و دوستداران این حزب نیست. ما خاتمه دادن به این دوره بحرانی را به حزب و جامعه بدهکاریم، و برون رفت فوری از این دوره را وظیفه خود میدانیم.

٤- در خواست نهایی ما این است که هیات مشترک حزب حکمتیست و نماینده احزاب کمونیست کارگری عراق و کردستان که در هر دو بیانیه شما آمده است و ما با آن موافقت کرده ایم، فورا تشکیل شده و تدارک عملی کنگره را برعهده بگیرد.

٥- ما در اطلاعیه خود در پاسخ به بیانیه دوم شما، اعلام و پیشنهاد کردیم که انتخابات کنگره چهارم حزب حکمتیست که فارغ از اختلافات و کشمکشهای کنونی است، مبنای برگزاری کنگره ٥ حزب قرار بگیرد. این راه حلی جدی، مسئولانه و سیاسی در جهت حفظ یکپارچگی حزب تا کنگره ٥ است. مسیرعلنی، سیاسی و شفافی که در آن اختلافات و مسائل این دوره مورد بحث و بررسی و تعیین تکلیف قرار می گیرد.

٦- در صورت عدم موافقت رفقای مخالف، ما چاره ای نخواهیم داشت جز این که برای برون رفت از این شرایط، شرایطی که با روش، سنت ها و نرم های مخرب و انحلال طلبانه، حزب را در آستانه انشقاق قرار داده است، برگزاری کنگره رسمی حزب را راسا، بر اساس پیشنهاد فوق اعلام کنیم. وهمه اعضا و کادرهای حزب حکمتیست را، مستقل از اختلافات سیاسی، برای وارد شدن به دوره جدید و شرکت فعالانه دربرگزاری کنگره حزب، و تاکید بر تداوم دفاع و اجرای سیاستهای تا کنونی حزب، فرا بخوانیم.

٧- ما کماکان از هر گونه دخالت و شرکت رفقای رهبری احزاب کمونیست کارگری عراق و کردستان در این دوره جدید استقبال می کنیم و انتظار داریم و امیدواریم که شما را در کنار خود و حزب حکمتیست در کنگره پیشا رو داشته باشیم.

با احترام
از طرف دفتر سیاسی حزب حکمتیست
آذر مدرسی
٢٤ دسامبر ٢٠١١