TLogo


 

 

گزارش آکسیون اعتراضی علیه اعدام در روز ١٠ اکتبر روز جهانی علیه اعدام

روز ١٠ اکتبر روز جهانی علیه اعدام به فراخوان تشکیلات گوتنبرگ حزب کمونیست کارگری _حکمتیست همراه با فعالین حزب سوسیالیست عدالت خواه و همچنین نماینده ای از طرف حزب کمونیست سوئد در مرکزشهر گوتنبرگ (برونز پارکن) آکسیون اعتراضی علیه اعدام برگزارشد.

ابتدا علی عبدالی از اعضای کمیته کوتنبرگ وعضو رهبری حزب حکمتیست در محکومیت مجازات اعدام وضرورت مبارزه متشکل علیه اعدام در سراسر دنیا و بخصوص در ایران به زبان سوئدی سخنرانی کرد سپس   Stefan Berg از طرف حزب سوسیالیست عدالت خواه در محکومیت مجازات اعدام در دنیا و درکشورهای که در آنهاحکم اعدام اجرا می شوند سخنرانی کرد وبر ضرورت مبارزه علیه این حرکت شنیع وضد انسانی در دنیا تاکید کرد.

نماینده حزب کمونیست سوئد Armando Elgueta نیز سخنران بعدی آکسیون بود که ایشان هم بر اهمیت ١٠ اکتبر به عنوان روز جهانی علیه حکم اعدام وهمچنین در محکومیت حکم اعدام و مبارزه علیه این حکم در جهان بخصوص در کشورهای مانند آمریکا، ایران،چین، عربستان وسایر کشورهایی که در آنها حکم اعدام اجرا می شود سخنرانی کرد.

سخنران بعدی حسین صالحی از اعضای حزب حکمتیست در مورد کشتار زندانیان سیاسی سال ٦٧ به زبان فارسی سخنرانی کرد.

نشمیل فتاحی نیز با سخنرانی کوتاه و همچنین با قراتت اطلاعیه کمیته خارج کشور حزب کمونیست کارگری حکمتیست آخرین سخنران آکسیون بود.

میتینگ با سردادن شعارها و سرودهای علیه مجازات اعدام وعلیه جمهوری اسلامی که یکی از بی رحم ترین خشن ترین و منفور ترین دولتهایی که در آن حم اعدام به وحشیانه ترین صورت اجرا می گردد ادامه پیدا کرد.

همچنین اطلاعیه حزب کمونییست کارگری _حکمتیست به مناسبت ١٠ اکتبر و در محکومیت حکم شنیع اعدام وسیعا بین مردم پخش شد.

کمیته گوتنبرگ حزب حکمتیست

١١ اکتبر٢٠١١

برای دیدن گزارش تصویری آکسیون اعتراضی علیه حکم اعدام به لینکهای زیر مراجعه کنید.

http://www.kommunistiskapartietgoteborg.se/?p=3343

 http://www.flickr.com/photos/37996394@N02/

http://www.flickr.com/photos/37996394@N02/page2/

http://www.youtube.com/watch?v=f-pBSbB_uQA

http://www.youtube.com/watch?v=7vP6GFDDJzI