TLogo


 

 

علیه مجازات اعدام، علیه قتل عمد دولتی

به مناسبت روز اعتراض جهانی علیه مجازات اعدام


هشت سال از اعلام روز ١٠ اکتبر بعنوان روز اعتراض جهانی علیه مجازات اعدام میگذرد. همزمان هشت سال دیگرهم،  دولتهای در قدرت، از ایران و آمریکا تا چین و عربستان و عراق و پاکستان و دهها و دهها کشور دیگر، شنیع و در ملا عام، یا "کمتر شنیع" و در خفا هزاران نفر را اعدام کردند.

همه این دول به بهانه جرم جنایی یا فعالیت سیاسی آدم کشتند. مشتی جانی در قدرت، تحت حمایت قانون، و بنام "عدالت و اخلاق" و "منافع عموم"، نقشه قتل اسرای زندانی خود را ریختند، در کمال خونسردی، در ساعت و روز معینی آن را به اجرا گذاشتند. و نام این مراسم هولناک و شنیع قرون وسطایی انتقام کشی و آدم کشی را، عدالت و "مرهمی" بر زخم بازماندگان جرائم جنایی، یا "افکار عمومی"، گذاشتند. 


هنوز مجازات اعدام در ٢٣ کشور دنیا قانونی است و در ٩ کشور منجمله ایران، امریکا و چین مجازات اعدام اجرا میشود.  تروی دیویس در امریکا و علیرضا ملاحسنی ١٧ ساله در ایران، آخرین قربانیان قتل سازمانیافته دولتی در این دو کشور اند 

دول اروپائی حمایت خود را روز  جهانی علیه  اعدام، رسما اعلام کرده اند. اما این حمایت ظاهرا تقابلی با قانونی بودن و اجرا مجازات اعدام در بسیاری از کشورهای متحد آنها از جمله در کشورهایی چون امریکا و چین و پاکستان ندارد. و قانونی بودن و اجرای مجازات اعدام ذره ای از ادعا و پز سران امریکا بعنوان مدافع "حقوق بشر"، "بشارت دهنده آزادی" و "ضامن آزادی مردم" کم نمیکند 

مجازات اعدام، خشن ترین شکل نقض ابتدائی ترین حق انسان، یعنی حق حیات است که از طرف دولتها، اجرا میشود. مجازات اعدام قتل عمد سازمانیافته دولتی و ننگ بشریت متمدن امروز است. 
سال ٢٠١٠ ایران با اعدام ٢٥٢ نفر در میان همقطاران جنایتکار خود پس از چین، پاکستان و عراق کرسی چهارم را به خود اختصاص داده است. جمهوری اسلامی در کنار عربستان سعودی از جمله کشورهائی است که در آن اعدام کودکان، سنگسار و اعدام در ملاء عام در آن اجرا میشود. اعدام کودکان و نوجوانان زیر هجده سال، یکى از سیاهترین جلوه هاى حکومت جمهورى اسلامى در ایران است. حکومتی که بعلاوه با تکیه بر قوانین اسلام، این دین قمه کشی و خون و نفرت، اعدام میکند. دینی که نه تنها کمترین ارزشی برای انسان قائل نیست، که شنیع ترین شکل خشونت در انتقام کشی، قصاص و سنگسار و چوبه دار، را به مراسم آدم کشی های دولتی اش، افزوده است. 

اعدام کودکان و نوجوانان، یکى از جلوه های سرنوشت دردناک کودکان و نوجوانان در جامعه و در زندانها، تحت حکومت جمهورى اسلامى است. این پدیده هولناک و  توحش آشکار، نباید از تیر خشم و انزجار مردم و افکار عمومی بین المللى در امان بماند. اخیرا و باز هم، نوجوان ١٧ساله ای در ایران در ملاء عام به طناب های دار و بدست عدالت اسلامی سپرده شد. 

اعدام، و برپایی مراسم قتل سازمانیافته دولتی، مراسم قرون وسطایی، ارعاب همگان برای تمکین به دستگاه مخوف قدرت حاکمه است. به بهانه جرم جنایی میکشند، تا همه، زن و مرد، کارگر و معلم و کودک و سالمند معترض را، بترسانند و به تسلیم بکشانند. حلقه های ضعیف، مجرمین پرونده های جنایی را جلوی صحنه میگذارند، تا اعدامهای بیشتر از مخالفین سیستم آدم کش شان را پنهان کنند! همه دول مجری اعدام، جنایتکاران و قاتلین زندانیان در اسارت شان اند. جمهوری اسلامی ایران، بعلاوه، خشن ترین، بی رحم ترین، و منفور ترین آنها است.  هر یک روز تداوم جمهوری اسلامی و هر یک لحظه تداوم حاکمیت سیاهش بر زندگی مردم ایران، روز و لحظه دیگری از تداوم لگدمال شدن ابتدایی ترین حق مردم ایران است. باید بساط این آدمکشان در قدرت را، جمع کرد. مردم ایران برای رسیدن به ابتدایی ترین خواستهای خود، راهی جز به زیر کشیدن حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی، ندارند. 


راه موثر پایان قطعی حکم اعدام و قوانین ضد انسانی حاکم در ایران سرنگونی جمهوری اسلامی است. کار جنبش آزادیخواهانه و مدافع حقوق انسان، تشکیل صف متحد و قوی خود براى سرنگونى جمهورى اسلامى است
تشکیلات خارج حزب حکمتیست پا به پای همه مخالفین مجازات اعدام در کشورهای مختلف مبارزه میکند و همه مردم آزادیخواه در خارج کشور را به اعتراض علیه مجازات اعدام و اعتراض علیه جمهوری اسلامی، این سمبل توحش و آدمکشی، فرا میخواند 


تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری- حکمتیست

٢٦ سپتامبر ٢٠١١