TLogo


شرکت حزب کمونیست کارگری عراق دراولین کنفرانس مدیترانه ای در مارسی فرانسه!

 

ترجمه از فرزاد نازاری

حزب کمونیست کارگری عراق در اولین کنفرانس مدیترانه ای ضد سرمایه داری که توسط حزب جدید ضد کاپیتالست برگزار شده بود شرکت کرد. وضعیت کشورهای حوزه دریای مدیترانه و بخصوص کشورهایی که شاهد جنبشهای انقلابی بوده اند، محور مباحثات را در این کنفرانس تشکیل میداد.

شرکت کننده گان در کنفرانس عبارت بودند از هیئتی از حزب کمونیست کارگری عراق مرکب از کامل احمد(مسئول تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری عراق) و نادیه محمود(عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست کارگری عراق) و هیئتهایی از کشورهای مراکش، تونس، مصر، لبنان، فلسطین، یونان، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، قبرس، کورسیکا، کردستان عراق و عراق. حضار شرکت کننده دراین کنفرانس  انقلاب های منطقه، بحران اقتصادی جهانی، اشتغال و مقاومت و مهاجرت از کشورهای جنوب مدیترانه به کشورهای شمال مدیترانه را مورد بحث و بررسی قرار دادند. نمایندگان مصر و تونس نظراتشان را در باره چگونگی تلاش حکومتهای این دو کشور برای سرکوب انقلاب و  سازمان دادن ضد انقلاب، بیان کردند. آنها توجه کنفرانس را به تعداد بیشتر کشته شده گان در تونس بعد از سرنگونی و فرار بن علی نسبت به پیش از سرنگونی او، جلب کردند. آنها به تلاش حکومت و ارتش در این دو کشور برای خنثی کردن انقلاب و تصویب قطعنامه های سرکوب گرانه توسط آنها از جمله قطعنامه ممنوعیت تظاهرات و محدود کردن آزادی تشکیل احزاب سیاسی اشاره نمودند. شمار چندی از نمایندگان گزارشات خود را در باره اتفاقات و رویدادها در کشورهای مربوطه وفعالیتهای سازمان و احزابشان را در حین مبارزه برای به نتیجه رساندن اعتراضات، به کنفرانس ارائه دادند.

حزب جدید ضد کاپیتالیست(NPA ) پیش نویس بیانیه ای به کنفرانس ارائه داد که برای تصویب نهایی به بحث گذاشته شود. در اولین شب کنفرانس جلسات سخنرانی توسط نماینده گان مصر، تونس و فلسطین با حضور حزب ضد کاپیتالیست جدید ، ارائه گردید. تمام اعضا کنفرانس براهمیت مقابله با رژیم های سرمایه داری در تمام دنیا با استفاده از متد هایی از جمله ارتقاء مبارزات توده ها، آزادیخواهان، طبقه کارگر و نیروهای مترقی و سوسیالیست تأکید کردند.

 بعد از پایان موفقیت آمیز کنفرانس،هیئتهای نمایندگی از مصر و تونس و لبنان و عراق که رفیق نادیه محمود از حزب کمونیست کارگری عراق شرکت داشت٬ در یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط کانل ٣ تلویزیون فرانسه پوشش داده شد، شرکت کردند. پانزده سازمان و حزب چپ عرب زبان که در این کنفرانس حضور به هم رسانده بودند از این فرصت استفاده کردند و میتینگی را در بین خود تشکیل دادند. آنها همگی بر اهمیت جلسات در بین احزاب چپ در موقعیت انقلابی کنونی  تأکید کردند. در این جلسه همچنین بر اهمیت همکاری و حمایت از یکدیگر، تبادل تجارب و تخصصها ومطلع کردن همدیگر در باره استراتژی و نقشه های عملی جهت همکاری بهتر و سازنده با هم  تأکید نمودند. در پایان موافقت گردید که میتینگی دیگر در آینده در یکی از کشورهای شرکت کننده از حوزه مدیترانه جنوبی، تشکیل گردد. این جلسه توسط اعضا شرکت کننده در این کنفراس  در یک اعلامیه به اطلاع خواهد رسید.

در مدت کنفرانس نشریات سازمانها و احزاب مختلف در میان حاضرین پخش گردید و در حاشیه کنفرانس جلسات بحث و گفتگوی متعددی اجرا شد.

 

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری عراق

١١ مه ٢٠١١