TLogo


 

 

 

 

 

پیام به طبقه کارگر ایران

در دفاع از طبقه کارگر و انقلاب مصر

 

انقلاب مصر وارد مرحله جدیدی شده است. طبقه کارگر مصر با اعتصاب کارگران کانال سوئز٬ با دخالت تشکلهای کارگری مصر و با طرح اعتصاب عمومی، انقلاب مصر را وارد فاز جدیدی کرده است. این اتفاق و وزن طبقه کارگر و به میدان آمدن آن٬ امیدی ایجاد کرده است و تا همین جا کل برنامه های ضدانقلاب امپریالیستی و دول مرتجع منطقه را با موانعی جدی روبرو کرده است.

تا کنون مردم مصر با اعتراضات وسیع و میلیونی خود٬ حکومت فاسد مبارک را به مصاف طلبیده اند٬ و هر بار تلاشها و عقب نشینیهای تاکتیکی دولت و حسنی مبارک٬ برای محدود کردن دامنه انقلاب و به قناعت رساندن مردم به حداقلی را٬ با جواب منفی خود و نه گفتن به کل دستگاه حاکمه مصر٬ به سراب تبدیل کرده اند.

در این جدال سرنوشت ساز٬ کل جبهه ارتجاع از دولت مصر و سران مرتجع دول عربی تا دولتهای غربی٬ در کنار هم صف بسته اند و امیدوارند با نقشه های مهندسی شده خود٬ مانع در هم شکستن ماشین دولتی و دستگاه سرکوب شوند. ارتش را آماده در کمین نگه داشته اند تا هر لحظه لازم بدانند٬ به نام حفظ امنیت و…٬آن را علیه انقلاب بکار گیرند.

طبقه کارگر مصر برای ایفای نقش و دخالت بعنوان یک طبقه، به صحنه آمده است٬ این اتفاق و کشیده شدن دامنه انقلاب به شهرهای مختلف٬ به مراکز کار و زندگی مردم٬ به مراکز صنعتی و تولیدی٬ فازی نوین و امید بخش در ادامه تحرک انقلابی مصر است. طبقه کارگر در کشورهای عربی٬ در کل خاورمیانه٬ در ایران و عراق و ... چشم امید به این تحرک کارگری و توده ای دوخته است.  امروز کارگران مصر به وسیعترین پشتیبانی هم طبقه ای های خود در جهان احتیاج دارند. اگر سران مرتجع دولتهای منطقه٬ اگر همه دستگاههای تحمیق دول غربی و سران آن٬ میخواهند در این تحولات بورژوازی مصر را نجات دهند و مانع به میدان آمدن طبقه کارگر و قرار گرفتن آن در راس این انقلاب شوند٬ ما کارگران در منطقه خاورمیانه و در سراسر جهان نیز همین وظیفه را در دفاع از کارگران مصر و تونس و علیه کل نقشه های ارتجاع بر دوش داریم.

 

رفقای کارگر!

مصر مهمترین کشور و قدرت دنیای عرب است٬ مصر و تونس و تحولات در این کشورها نه فقط دنیای عرب و خاورمیانه بلکه جهان را تکان داده است. طبقه ما در سراسر جهان در انقلاب تونس و مصر و کشورهای عربی، روزنه ای از امید و تحولی انقلابی در مقابل خود می بیند.  به میدان آمدن طبقه کارگر در این کشورها و تحمیل بیشترین عقب نشینی به بورژوازی٬ موقعیت کل طبقه کارگر در خاورمیانه و در سراسر جهان را تغییر خواهد داد. موفقیت انقلاب در مصر و تونس و قرار گرفتن طبقه کارگر مصر و تونس در راس آن٬ مستقیما موقعیت طبقه کارگر در همه کشورها و از جمله ایران را در مقابل بورژوازی تقویت میکند و بهبود میبخشد. ما باید در این جدال در کنار رفقای کارگر خود در مصر و تونس بایستیم! امروز مهمترین وظیفه طبقاتی و انترناسیونالیستی ما  دفاع از کارگران مصر و تونس و انقلاب در این کشورها است.

 

رفقا!

کارگران مصر و تونس در دفاع از اعتراضات و مبارزاتشان، به درست نسبت به حمایت هم طبقه ای های خود در سایر کشورها و از جمله در ایران، چشم امید دوخته اند. تلاش برای به موفقیت رساندن مبارزه کارگران در مصر و تونس٬ امروز بخش مهمی از مبارزه روز  طبقه کارگر ایران است. ما در این چند هفته٬ صف دشمنان خود و عقب نشینی های لحظه به لحظه آنها را در مقابل اعتراضات میلیونی مردم و در مقابل تحرک طبقه کارگر این کشورها را دیدیم. نسیم این دو انقلاب در کل خاورمیانه وزیده است و بورژوازی تا کنون در تعداد زیادی از کشورهای عربی٬ صدای انقلاب مصر و تونس را شنیده و تلاش میکند با اقداماتی٬ از گسترش دامنه تنفر و انزجار عمومی بکاهد. این تحولات فرصت و فرجه ای برای ما است تا صدای انقلاب آنها را تقویت کنیم و خون تازه ای در پیکر عظیم طبقه کارگر در کل خاورمیانه و جهان جاری کنیم. هر جا هستیم و به هر صورت که میتوانیم پیام خود را به کارگران مصر و تونس برسانیم٬ سدهای سانسور را بشکنیم و یکصدا اتحاد طبقاتی خود را برای زندگی بهتر در دفاع از کارگران مصر و تونس به گوش جهانیان برسانیم.

ریاکاری جمهوری اسلامی در حمایت از انقلاب مصر، حمایت دروغینی که تنها سوخت جدال دیپلماتیک دولت ایران با آمریکا و اسرائیل است، و کمترین ارتباطی با خواست های آزادیخواهانه و غیر اسلامی انقلاب مردم مصر ندارد، نباید در دل شما جای کمترین تردیدی در حمایت از مبارزه هم طبقه ای هایمان در مصر بر جای بگذارد.

امروز طبقه کارگر در مصر و تونس٬ امروز تحرک انقلابی در این کشورها و تضمین آینده پیروز مند آن به نفع کارگران و مردم ستمدیده در گرو نقش متحدانه همگی ما است. طبقه کارگر و کمونیستهای ایران بی تردید در این کارزار در کنار طبقه کارگر مصر و تونس هستند.

 

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست

٢١ بهمن ١٣٨٩- ١٠  فوریه ٢٠١١