TLogo


بیانیه کمیته سازمانده حزب حکمتیست

هیات دائم دفتر سیاسی حزب پلاتفرمی تحت عنوان "پلاتفرم سیاسی، عملی هیئت دایم دفتر سیاسی حزب حکمتیست" را انتشار داده است. این پلاتفرم از نظر این رفقا شیپور اعلام "تغییر ریل" در حزب حکمتیست است. این هیات بدون هیچ مصوبه پلنوم یا کنگره حزبی، راسا تغییر سیاست حزب را اعلام کرد.

اعلام تغییر سیاست حزب از جانب این هیات مغایر با موازین اساسنامه ای حزب حکمتیست است. کمیته سازمانده حزب از موضع مدافع سیاست‌ها و مصوبات تاکنونی حزب رسما اعتراض خود را به اطلاع دفتر سیاسی حزب رساند و از این مرجع درخواست کرد که پلاتفرم فوق را فاقد اعتبار اعلام کند. ما به اطلاع دفتر سیاسی رساندیم که در صورت تصویب این سند، بر اساس بند ۸ "متمم اصول سازمانى حزب كمونیست كارگرى ایران – حكمتیست" این هیات از نظر ما فاقد صلاحیت لازم برای رهبری حزب خواهد بود.

جواب رفقای هیات دائم به ما، تصویب این سند در جمع رفقای هم نظرشان در دفترسیاسی حزب، خلع مسولیت دبیر کمیته سازمانده و تذکر تشکیلاتی به اعضای دیگر این کمیته بود. اعضای این هیات علیرغم دعوت ما، از شرکت در جلسه کمیته سازمانده برای توضیح سیاست‌های خود نیز خودداری کردند. این رفقا به این ترتیب عملاً با زیر پانهادن همه اصول، سیاستها و مصوبات حزب، عضویت خود در دفتر سیاسی را لغو شده اعلام کردند.

کمیته سازمانده حزب پس از بررسی اقدامات فوق برای دفاع از حزب حکمتیست، سیاست‌ها و مصوبات و موازین حزبی اش، هرنوع همکاری با این هیات را ملغی و این جمع را فاقد صلاحیت اعلام کرد.

کمیته سازمانده حزب حکمتیست به این وسیله خود را هم جهت با بیانیه منتشر شده از طرف دفتر سیاسی حزب دانسته و مطابق مقرات حزبی خود را تابع این مرجع میداند. انتظار ما از دفتر سیاسی قانونی حزب نمایندگی کردن همه مصوبات، سیاست‌ها و مقرارت تاکنونی حزب مستقل از هر اختلافی است. کمیته ازهمه رفقای حزب در ایران اجرای این سیاست را خواهان است.

کمیته سازمانده حزب حکمتیست
۱۴ دسامبر ۲۰۱۱
----------------------------------------------------------------
ضمیمه شماره ۱:
شکایت رسمی از هیات دائم
رونوشت: دبیر کمیته مرکزی
رفقای دفتر سیاسی حزب حکمتیست

با درود
انتشار "پلاتفرم سیاسی، عملی هیئت دایم دفتر سیاسی حزب حکمتیست" همان طور که خودشان اعلام کرده اند شیپور "تغییر ریل" حزب را به صدا در آورده است. انتشار چنین فراخوانی از جانب رهبری حزب تکان دهنده است.
این سند مخالف مصوبات کنگره های حزب که خط تا کنونی حزب را تصویب کرده اند و از جمله مخالف صریح مصوبه پلنوم بیست و یکم است که اعلام کرده است:
"پلنوم بیست و یک حزب حکمتیست٬ بر سیاستها٬ مصوبات و جهتگیریهای تا کنونی حزب تاکید می گذارد و بر آن پافشاری میکند."

اساسنامه و موازین حزب ما دور زدن سیاست ها و مقررات حزبی را ممنوع اعلام کرده است. هیات دائم دفتر سیاسی علنا و رسما اساسنامه و تعهدات سیاسی و حزبی خود را با انتشار آن پلاتفرم زیر پا گذاشته است.
متمم اصول سازمانى حزب كمونیست كارگرى ایران – حكمتیست در بند ۸ اعلام میکند:
"۸ - هر کمیته، ارگان و یا مسئولى در مقابل پلاتفرم، برنامه و اسنادى که در هنگام انتخاب، پایبندى خود را به آنها را اعلام کرده است متعهد است و نمى تواند آنها را نقض کند. در صورت نیاز به تغییر این اسناد یا سیاست ها، ارگان یا مسئول باید بدوا موافقت نهاد انتخاب یا منصوب کننده را در نشست رسمى آن نهاد جلب کرده باشد. زیر پا نهادن رسمى یا عملى این اسناد با حفظ پست تشکیلاتى مربوطه مغایر است."
اگر کسانی معتقدند که باید این حزب "تغییر ریل" دهد، بدوا باید حرف و نظرات خود را علنا و رسما بزنند و سیاست های ناشی از این نظرات را به تصویب کنگره ها و پلنوم های حزب برسانند. ظاهرا هیات دائم تصمیم گرفته است که نقد خط تا کنونی حزب حکمتیست را در خفا، قطره چکانی، در پروسه و از طریق این یا آن بند مصوبات خود "جا بیندازد". نباید هیچ فرد یا ارگانی همانطور که بند ۸ متمم اصول سازمانی حزب اعلام میکند، در قالب تعهد به مصوبات کنگره و پلنوم های آن کاندید یک پست شود و بعد از انتخاب درست مانند نمایندگان پارلمان های بورژوائی پایبند به تعهد خود نباشد و نشان دهد که نه اعتقادی و نه پایبندی به آن مصوبات دارد.اصول سازمانی ما چنین روش اپورتونیستی را ممنوع اعلام کرده است. کمیته سازمانده حزب بنابراین از موضع مدافع مقررات و مصوبات رسمی حزب علناً منقد سیاست "تغییر ریل" حزب از طرف هیت دائم و مجری سیاست‌ها و مقررات مصوب حزب خواهد بود.

رهبری ای که اصول و مقررات حزبی را زیر پا میگذارد شاخه درختی که بر آن نشسته است را اره میکند. اگر هیات دائم تعهدی به رعایت اصول سازمانی حزب ندارد، به تبع آن هم هیچ عضو و کمیته حزبی نباید از این هیات تبعیت کند.
هیات دائم با این اقدام خود نشان داده‌ است که فاقد صلاحیت لازم برای رهبری حزب است و کنگره آینده حزب باید بر اساس مقررات کنگره های قبل و بدون دخالت اجرایی این جمع تشکیل شود. شرط سلامت کنگره آینده که باید تکلیف تغییر ریل و این روش ها را روشن کند این است که از دستکاری کسانی که قرار است مورد ماخذه قرار گیرند دور بماند.

به این جهت هر اقدام تشکیلاتی این هیات در مقابل کمیته های حزبی بدون موافقت خود آن کمیته ها از نظر ما فاقد اعتبار است.

رفقا
تردیدی نداشته باشید که آنچه در حزب حکمتیست اتفاق خواهد افتاد تماما به این مربوط میشود که شما در مقابل نقض اصول سازمانی و این شیوه چه روشی را در پیش میگیرید. اگر به هیات دائم علنا و رسما برخورد کنید و علنا و رسما پلاتفرم آنها را فاقد اعتبار اعلام کنید، نشان داده اید که این حزب مقررات دارد. اما اگر به هر دلیل با این روش مماشات کنید، فرا خوان داده اید که بقیه تشکیلات حزب هم با شما همین رفتار را بکنند.

کمیته سازمنده در این صورت همکاری با هیات دائم را تاهنگامی که پلنوم یا کنگره حزب تکلیف این بی‌انضباطی و این روش کار را روشن کند، معلق اعلام میکند و این تصمیم خود را علنی اعلام و از همه رفقای حزب در داخل کشور اجرای این تصمیم را خواهد خواست.

متاسفیم که مجبور به چنین تصمیمی شده ایم. هیات دائم اما راه دیگری را در مقابل ما و همه کسانی که به خط تا کنونی حزب حکمتیست پایبندند و علاقه ای به تغییر ریل این حزب ندارند، نگذاشته است. این تعهد ما به حزب حکمتیست و طبقه کارگراست.

با احترام

کمیته سازمانده حزب حکمتیست
۸ دسامبر ۲۰۱۱
-----------------------------------------------------
ضمیمه شماره ۲:
از: کمیته سازمانده حزب حکمتیست
به: رفقای هیات دائم
رونوشت: دبیر کمیته مرکزی حزب جهت اطلاع کمیته مرکزی

رفقا،
کمیته سازمانده طی نامه‌ای به نقض موازین و مقرارت حزب از جانب شما اعتراض کرد و از شما خواست که "پلاتفرم سیاسی، عملی هیئت دایم دفتر سیاسی حزب حکمتیست" را فاقد اعتبار اعلام کنید. شما متأسفانه کماکان بر این نقض آشکار سیاست‌ها و مقررات حزبی تأکید دارید و به این وسیله اعتبار خود بعنوان رهبری قانونی حزب را از دست داده اید.

کمیته سازمانده برای حفظ و دفاع از سیاست‌ها، مصوبات و موازین رسمی حزب همکاری با هیات دائم را تا هنگامی که پلنوم یا کنگره حزب تکلیف این بی‌انضباطی و این روش کار را روشن کند، معلق اعلام میکند. ما این تصمیم خود را علنا اعلام و از همه رفقای حزب در داخل کشور اجرای این تصمیم را خواهیم خواست.

با احترام
اعضا و مشاورین کمیته سازمانده حزب حکمتیست
۱۲ دسامبر ۲۰۱۱