TLogo


 

 

 

 

 

 

 


به اعضا و کادرهای حزب
 


طی چند روز گذشته شما و کل دوستداران حزب و همه کسانیکه سرنوشت این حزب را با نگرانی تعقیب میکنند شاهد تلاش ما برای هرچه سیاسی و سالم نگاه داشتن فضای حزب، متکی کردن حزب به استانداردهای متمدن و فاصله گرفتن از سنت چپ حاشیه ای در مبارزه سیاسی، فراهم کردن امکانی برای ادامه فعالیت مشترک همه رفقا، مستقل از نظرات سیاسی شان و در یک کلام حفظ حزب بعنوان یک حزب سیاسی و رسمی، بوده اید. ما راه خود را کج کردیم و به فراخوان مسئولانه رفقای حزب کمونیست کارگری عراق و کردستان بی قید و شرط جواب مثبت دادیم.

ما تاکید کردیم که خود را متعهد به تامين و تضمين سلامت سیاسی و حرمت همه رفقا میدانیم. گفتیم که اختلاف نظر سياسى با ما، کوچکترين تاثيرى بر اين تعهد ما در قبال رفقا ندارد. تاکید کردیم که این پروسه باید سیاسی، صریح و شفاف پیش برود، چرا که تصمیم داریم حزب حکمتیست را بعنوان پروژه مشترک و حزب همه فعالین آن، سالم و سیاسی به کنگره برسانیم.

متاسفانه در همین چند روز شاهد بروز سنتی از مبارزه سیاسی و حزبی از طرف رفقای "هیئت دائم" و موافقینشان بودیم که غیرقابل باور است. این رفقا متوجه نیستند که با پرتاب کردن القابی چون "راست، پاسیو، مستاصل، دزد و سارق"، به سمت بخشی از رهبری و شخصیت های حزب، آنهم با ادبیاتی ارزان و بازاری، مراسم بی اعتباری خود را افتتاح کرده اند.

این احکام برای گمراه کردن اذهان از جدال اصلی بر سر قانونیت و رسمیت حزب است. و ابزاری برای فراهم کردن مهمات جنگ خانگی و عقب مانده ، برای شانه خالی کردن از مسئولیت وارد شدن به یک جدال سیاسی شفاف و روشن است.

متاسفانه این رفقا، به جای ابراز نظر سیاسی و شفاف، به جای امکان دادن به رفقا برای انتخاب سیاسی، به تحریک احساسات، ایجاد نفرت و دامن زدن به نازلترین فرهنگ سیاسی در مبارزه، متوسل شده اند. گاها تشخیص اطلاعیه ها و نوشته های رفقا با احزاب حاشیه ای که به نام کمونیسم کارگری برای "تغییر ریل" حزب هورا میکشند به شدت سخت است. جنگ فیس بوکی و فرهنگ نازل سیاسی که از طرف رفقا دامن زده میشود در شان حزب ما و سنت ما نیست. خود این رفقا شایسته تنزل به این سطح از "مبارزه سیاسی" و دست بردن به ابنبان چپ سنتی نیستند. این خراب کردن همه پلهای پشت سر برای ماندن در یک حزب است.

ما یکبار دیگر، مصرانه این رفقا را به طرح نظراتشان، نقدشان نسبت به سیاست ها، عملکرد و جهت گیریهای حزب، همان مباحثی که در پس اتهامات "جنایی" و "حقوقی" شان خوابیده است، و بالاخره به یک مبارزه سیاسی سالم و از کانالهای حزبی دعوت میکنیم.

هرروز اطلاعیه ای در محکومیت این و آن عمل، مطلقا انجام نشده، صادر میکنند! بر مسند دادستان و قاضی و مجری یکی پس از دیگری احکام صادر میکنند و آن را به اجرا میگذارند. و با اعتماد به نفس نامتناسبی از اعضا و کادر ها میخواهند که در حیات حزب دخالت نکنند! نام دخالت اعضا و کادرهای حزب را شرکت در "جدل آن لاین" میگذارند، و نام پروژه خود در فحاشی و پرتاب هر سنگی از کیسه دشمنان حزب حکمتیست را، رهبری می نامند. و به این ترتیب کادرها و اعضا حزب را به تبعیت از این رهبری فرامیخوانند.

رفقا!

حزب حکمتیست، متعلق به تک تک ما، و متعلق به بخش عظیم تر حزب در ایران است.
شما علاوه بر این که حق دارید در سرنوشت حزب دخالت کنید، که بیشتر از آن وظیفه دارید که در تعیین سمت و سوی حزب تان، شرکت کنید. همه رفقا، مستقل از جهت گیری سیاسی خود، باید در این دوره حساس در حیات حزب دخالت کنند. و برای تضمین یک مبارزه سیاسی سالم، باید از سنت چپ حاشیه ای "شیطان سازی"، توهین و افترا، و فحاشی فاصله بگیرند. و کسانی که با این فرهنگ در جدال سیاسی شما شرکت میکنند، را از طرف هر فرد یا ارگانی باشد، نقد و طرد کرد.

دفتر سياسى حزب، روى تعهد و قدرت تشخيص و نقش خلاق و مسئولانه شما، بروی تلاش تک تک شما در پیشبرد یک مبارزه سیاسی سالم، حساب ميکند.

حزب حکمتیست به یمن خط و پرچم سیاسی متفاوتش، به یمن سنت و فرهنگ بالای مبارزه سیاسی، به حزبی مورد احترام در جامعه و میان صف آزادیخواهی در جامعه ایران تبدیل شد است. باید این حزب را با همین استاندارد و با همین تصویر و سنت به کنگره برد.

باید دشمنان کمونیسم در ایران، جمهوری اسلامی و وزارت اطلاعاتش، دشمنان طبقه کارگر، دشمنان حزب حکمتیست، و تمام انگل هایی که بر روی بی اعتباری کمونیسم حساب بازکرده اند، کسانی که امید بسته اند که در دل اختلافات ما برایشان خوراک و دانه تبلیغاتی ریخته خواهد شد، ناامید کرد.

 



زنده باد حزب حکمتیست


آذر مدرسی
از طرف دفتر سیاسی حزب حکمتیست
٢٠ دسامبر٢٠١١