TLogo



کنگره ۵ حزب، منفعت حزب را انتخاب کنیم یا یک محفل
در پاسخ به شمال علی
اسد گلچینی


شمال علی به کادرهای حزب حکمتیست فراخوان داده است تا سکوت را بشکنند و در امر مقدس دفاع از حزب سهیم شوند.
چند نکته بسیار ضرری در این فراخوان لازم است به اطلاع شمال علی و رفقایی که احتمالا کم اطلاعند رسانده شود.
1-این تصور واژگونه است که هم رفقای هئیت دائم مرتبا میخواهند به دیگران تحمیل کنند و شمال علی هم آنرا طوطی وار تکرار میکند که گویا کادرهای حزب در سکوت بسر میبرند. جهت اطلاع رفقای اگاهانه ناباور و رفقایی که برای مرعوب کردن و متوهم کردن خود و دیگران هنوز فریاد میزنند که "کادرهای حزب جلوی کودتا را گرفتند" باید تکرار شود که از 4 کمیته اصلی حزب که همه کادرهای حزب سازمان فعالیتشان در انجا ها هست، انتخاب خود را کرده اند و بعضا قبل از تصمیم 5 نفر اعضای دفتر سیاسی این کار را کرده اند که عبارتند از:الف: کمیته تبلیع و آموزش که از کنگره 4 تاکنون مسئول همه تبلیغات حزب، انتشار هر هفته کمونیست، اداره رادیو، اداره تلویزیون، انتشار کمونیست فصلی بودند.ب: کمیته سازمانده حزب و سازمانش در خارج کشور،ج: ارگانهای خزانه داری و دبیر خانه ود: تعداد قابل توجهی از کادرهای حزب در خارج کشور و در کمیته کردستان، انتخاب خود را کرده اند و همگی در اطلاعیه های رسمی از دفتر سیاسی حزب که مدافع خط و سیاستهای رسمی حزب است حمایت کرده اند و یا در حزب تقریبا همه این را میدانند و این ارگانها و رفقا تابعیت هئیت دائم دفتر سیاسی را برای صلاحیت اداره حزب تا کنگره 5 زیر سوال بردند و فعالیت روتین خود را تا هم اکنون و در کشمکش های درونی هم اتفاقا دنبال کرده اند. کسانی که هنوز این رفقا را که بخش مهمی از کادرها و رهبران حزب هستند و آنها را به این خاطر که تصمیم گرفته اند از بخشی از رهبری قانونی حزب تبعیت کنند "دزد و سارق" مینامند باید راهی برای این عمل زشت خود بیایند که چگونه از این رفقا معذرت خواهی کنند.
2-کنگره 5 حزب راه حلی واقعی است. بر خلاف شمال علی و رفقای هم نظرش، باید اشاره شود که اگر واقعا رفقای هئیت دائم سابق و رفقای هم نظر آنها فکر می کنند منفعت حزب را باید مقدم بر منفعت محفلشان قرار بدهند چرا به کنگره حزب نمی آیند؟ چرا به کنگره ای که همه آنها در آن رای دارند و همین کمیته مرکزی که آنها ادعای اکثریت در آن را دارند هم منتخب این کنگره 4 است به کنگره نمی آیند تا پلاتفرمشان رای بیاورد و دوباره و با قدرت بیشتری کمیته مرکزی یک دست تری داشته باشند و حزب را بهر طرف که میخواهند ببرند؟
3-اگر این رفقا منفعت کل حزب برایشان مهم است و نمایندگان کنگره 4 برایشان مهمند، چرا به امدن به کنگره تن نمیدهند و بیایند و این همه نماینده را واقعا از لحاظ سیاسی قانع کنند که آنها درست میگویند؟
4-اگر این رفقا یکپارچگی حزب برایشان مهم است بیایند و در کنگره ای علنی که همه رفقای عضو و کادر حزب که نماینده هم نیستند و هئات های رسمی احزاب کمونیست کارگری عراق و کردستان و دیگر رفقای عراق هم هستند، شرکت کنند و خود و سیاست و پلاتفرمشان را در معرض قضاوت قرار بدهند و تحمل کنند حرف دیگران و قضاوت دیگران را هم بشنوند.
5-اگر همه کادرهای حزب منفعت حزب و یکپارچگی حزب برایشان مهم است به کنگره 5 بیایند تا در آنجا حزب یکپارچه را تضمین کنیم. کادرهای حزب میتوانند مستقل از محفل 6 نفره هئیت دائم دفتر سیاسی یا هر رفیق دیگری که با آنها خود را هم سرنوشت میداند تصمیم بگیرند که به کنگره بیایند و حتی این رفقا را تلاش کنیم و خواهش کنیم به کنگره بیایند تا در آنجا همه حرفهایشان را بتوانند برای همه بزنند که تا کنون در خلوت برای تنها بخشی که فکر کرده اند با انها هم نظرند بزنند و به این ترتیب تلاش کنیم یکپارچگی حزب را تامین کنیم.
6-کنگره 5 از سر منفعت جمع 5 نفره دفتر سیاسی نیست. کنگره حزب از آنجا که قبلا نمایندگانش انتخاب شده است از سر منفعت حزب است و هر کسی که از زاویه محفل 6 نفره به این کنگره نگاه نمیکند میتواند این را تشخیص بدهد. همه هم این وضعیت را میدااند که نمیشود در میان این چنین وضعیتی حوزه انتخاباتی دائر کرد و حزب را در جدال های پی در پی مشغول کرد. ما دور هم هستیم تا فعالیت سیاسی مان را در حزبی که تا کنون داشته ایم یش ببریم و مطلقا نمیتوانیم تا چند ماه دیگر این وضعیت را ادامه بدهیم. این کار هر گروه و حزب و جریانی باشد کار ما بعنوان کمونیستهایی که امر معینی داریم نیست.
7-کنگره 5 حزب هیچ شباهتی به تصمیم حمید تقوایی برای دور زدن حزب در حزب کمونیست کارگری ندارد. حمید تقوایی فرمان داد هر کس میتواند و پول دارد بلیط بخرد و به کنگره برود و لابد خودشان هم برای هر کس که توانایی مالی داشت بلیط خریدند تا همراه با انها حزب را تصفیه کنند. کنگره 5 مورد نظر ما نماینده های صاحب صلاحت حزب هستند که قبلا در کنگره 4 اعتبار نامه هایشان رسمی شده است و هیچ شکایتی از آنها نیست و معتبر تر از هر جمعی هست که در حال حاضر و در این کشمکش های جدی بخواهد سرنوشت حزب را تعیین کند. موازین تعیین نماینده و سهم بندی ها هم در تاریخ حزب حکمتیست مشخص بوده است و این واقعیت را هم برسمیت باید شناخت که این نمایندگان اگر توانستند حزب و سیاست و کمیته مرکزیش را انتخاب کنند مطمئنا میتوانند کنگره 5 را هم اداره و حزب را یکپارچه کنند.
8-بالاخره سرنوشت حزب اکنون در دست کادرهای حزب است که هیچ کدام ساکت نیستند و همه میدانند چه انتخابی کرده اند و با برسمیت شناختن این واقعیت و احترام به تصمیماتشان از همه آنها باید خواست برای حفظ حزب به کنگره بیایند و در آنجا اگر لازم شد راهمان را جدا کنیم. ما نیازی به این جدایی نمیبینیم و بر سیاستهای تاکنونی و خط پر افتخار تاکنونی حزب تاکید داریم و مطمئنا اکثریت بالای کادرهای حزب این را میخواهند. کنگره 5 راه حلی برای حزب است و راه حل محفل 6 نفره بالای حزب همچنانکه تا کنون بوده است کور و بی اینده است....، 30 دسامبر 2011