TLogo


 

 

 

 

 

 

تلاش در خفه کردن تحولات انقلابی منطقه

در محکومیت دخالت نظامی غرب در لیبی

 

 حضور نیروهای نظامی غرب، در لیبی، رویدادهای انقلابی در جهان عرب و خاورمیانه، را وارد فاز دیگری کرد. ورود نیروهای نظامی غرب به لیبی، و عملیات نظامی این نیروها،  که نه برای "دفاع" از مردم لیبی در مقابل آدمکشی و کشتار و جنایات  قذافی، بلکه عملا در مقابل مردم٬ علیه تحرک انقلابی آنها و برای اهداف ارتجاعی خود صورت گرفت.

کشتار و جنایات قذافی برای غرب، برکتی شد تا بتواند به بهانه آن فرصتی طلائی بیابد و با دخالت نظامی مسیر تحولات انقلابی در خاورمیانه و شمال افریقا را تغییر دهد٬ فرصتی شد تا دخالت مردم برای تعیین سرنوشت خود و ادامه به زیر کشیدن حکومتهای مرتجع را سد کنند. فرصتی شد تا با دخالت نظامی غرب به مردم انقلابی اعلام کنند که بدون دخالت غرب ادامه این تحولات ممکن نیست. و فرصتی شد برای اجرای اهداف ارتجاعی، میلیتاریستی و امپریالیستی خود، و سرپوش گذاشتن بر تناقضات بورژوازی جهانی. فرصتی شد تا بتوان به بهانه آن به میلیتاریسم غرب، و این بار در راس آن اروپا، "مشروعیت" داد و غرب را بعنوان قدرت نظامی جهان، به سایر رقبای اقتصادی و نظامی، چین و روسیه، تحمیل کرد.

دخالت نظامی غرب در لیبی، ربطی به همبستگی بین المللی و "حقوق بشر" و دفاع از مردم لیبی ندارد. قذافی٬ بن علی٬ حسنی مبارک و بقیه سران مرتجع کشورهای عربی٬ هم پیمانان سیاسی – نظامی و اقتصادی دولتها فرانسه٬ انگلستان٬ امریکا و .. بوده اند و وسیعترین روابط مالی اقتصادی با این کشورها داشته اند. "دفاع" از مردم و خواستهای انقلابی آنان در مقابل هم پیمانان دیروزی جز ریاکاری و حقه بازی برای پیشبرد اهداف کثیف خود علیه مردم انقلابی نیست.همانطور که تحرکات ارتجاع اسلامی ایران در "دفاع" از مبارزات مردم در جهان عرب، ربطی به خواست های انقلابی مردم ندارد. این ادعاها و پروپاگاندهای جنگی را، جهانیان پس از تجربه عراق، بمباران  و کشتار صدها هزار انسان بیگناه و تخریب کامل جامعه چند میلیونی عراق، پس از تجربه فلسطین و کشتار هر روزه مردم بدست اسرائیل٬ و پس از تجربه عملیات تروریستی ارتجاع اسلامی در ایران و عراق، از روسای آدم کش در جهان، در آمریکا و فرانسه و ایتالیا و انگلیس و ایران، نمی پذیرند.

دخالت نظامی غرب در لیبی، برای دولت لیبی و در راس آن قذافی، هم برکتی شد و فرجه "نجاتی" در مقابل تعرض مردم باز کرد. این دخالت به طول عمر قذافی میآفزاید، مبارزه مردم برای سرنگونی حکومت را به عقب مینشاند و میدان را برای تحرکات ارتجاعی، قومی، عشیره ای٬ مذهبی باز خواهد کرد. قذافی با منتسب کردن مبارزه مردم به نیروهای نظامی غرب و با دمیدن در احساسات ناسیونالیستی، تحت عنوان جنگ با "بیگانه"، تلاش خواهد کرد که نیروهای بیشتری را پشت  پلاتفرم خود بسیح کند و مردم را مورد تعرض قرار دهد. دخالت نظامی غرب در لیبی عملی آگاهانه و مهندسی شده غرب برای خفه کردن تحولات انقلابی در منطقه است که میتواند جامعه لیبی را وارد فاز بسیار سیاهی٬ وارد سناریوی جنگ داخلی و میدان داری دسته جات قومی٬ عشیره ای و ارتجاعی کند و کل جامعه را به کابوسی فرو برد که تنها تباهی و فقر و جنایت و کشار را نصیب طبقه کارگر و مردم معترض خواهد کرد.

حزب حکمتیست دخالت نیروهای نظامی غرب در تحولات انقلابی در جهان عرب را محکوم میکند، آن را نقشه مهندسی شده غرب برای سد کردن تحولات انقلابی در مصر و تونس و ادامه دامنه انقلابی آن به سایر کشورهای عربی میداند که تا کنون مردم انقلابی دولتهای دوست و هم پیمان غرب را به مصاف طلبیده اند و همزمان وسیله ای برای "احیا" نقش میلیتاریستی غرب در جهان، و مانعی در مقابل مردم و طبقه کارگر این کشورها برای تعین تکلیف حکومت هایشان میداند.

به این دخالت باید بلافاصله پایان داد. تنها یک همبستگی بین المللی و انقلابی از نیروهایی که مدافع مردم لیبی و مبارزه آنها برای به زیرکشیدن حکومت مستبد قذافی اند، میتواند در مقابل این روند، بایستد. تنها همبستگی نیروهای انقلابی که دولتهای فاسد در مصر و تونس را سرنگون کرده اند، دخالت نیروهایی که در سایر کشورهای خاورمیانه در حال مبارزه اند، دخالت نیروهای مدافع طبقه کارگر و کمونیست ها، است که میتواند سرنگونی انقلابی قذافی را سرآغاز شرایطی برای دستیابی مردم و طبقه کارگر در این کشورها برای آزادی و برابری فراهم کند.

 

حزب کمونیست کارگری حکمتیست

اول فروردین ١٣٩٠- ٢١ مارس ٢٠٠١١