TLogo


 

 

جامعه به شما چشم دوخته است!

کارگران ! 

اول مه، روز همبستگی واتحاد بین المللی طبقه کارگر درحالی فرا می رسد که نسیم آزادیخواهی و برابری طلبی و حقخواهی وانساندوستی تمام منطقه ا ز شمال آفریقا تا خاورمیانه و کشورهای قفقاز و تا کردستان عراق و میدان آزادی شهر سلیمانیه را در برگرفته است. 

این تحولات آزادیبخش، برای شما کارگران در کردستان که  تجارب گرانبهایی از اتحاد و همدلی و هماهنگی در گرامیداشت اول مه ها را در تمام این سالها  پشت سر دارید،  امید و الهام بخش شما در اول مه سال 1390 است.

کارگران و خانواده هایشان در شهرهای کردستان یک صف چند میلیونی انسانهای شریف و زحمتکش را تشکیل می دهد. اول مه امسال می تواند شاهد حضور شما درجشن طبقاتی تان در مراکز کار و در محلات زندگی باشد.

محافل و شبکه های فعالین و رهبران کارگری، سندیکاها و تشکلهای کارگری می توانند لولای اتحاد و تشکیل تجمعات کارگری و خانواده هایشان در کارخانه ها  و سالن سندیکاها، محلات کارگری و خیابان ها و میادین شهرها باشد.

رفقا و دوستان!

اول مه امسال، مصادف با تعرض به سطح معیشت کارگران، حذف یارانه ها، تورم و گرانی سرسام آور، تنزل قدرت خرید کارگران و زحمتکشان و تحمیل فلاکت بیشتر یه طبقه کارگر است.

روز اول مه  برای شما کارگران در کردستان همدوش با هم طبقه ای های خود در سراسر ایران، روز رساندن پیام و صدای اعتراض تان به وضع موجود است. اول مه روزی است که شما این سوال را در مقابل سرمایه داران و حاکمان و زورمندان و در مقابل کل جامعه قرار میدهید که چرا کارگری که همه نعمات و وسایل و نیازهای بشر را تامین میكند اما از نتیجه و محصول کار خود بی بهره است؟ جرا اكثریت كاركن جامعه محرومند و اقلیت مفت خور همه كاره اند و صاحب همه چیز حتی نیروی كار بازوان کارگران اند! این دنیای وارونه ای است.

اول مه همچنین روز اعلام حمایت شما ار همسرنوشتان بپاخاسته تان در نزدیک ترین جغرافیای پیوسته به شما در خیابان ها و میادین شهرهای کردستان عراق و در میدان آزادی شهر سلیمانیه است.

 

جامعه تشنه آزادی و برابری، به شما کارگران، به شما شبکه های فعالین کارگری به سندیکاهای کارگری تان در خبازی ها، به کارگران شهرک های صنعتی ، کارگران خدمات شهری و مراکز صنعتی و معادن، به ده ها هزار کارگر فصلی و  پروژه ای و صف وسیعی از کارگران بیکار ... چشم دوخته است.

مردم شهرهای کردستان، زنان و مردان آزادیخواه و برابری طلب، منتظرند تا شاهد و همراه میتینگ ها و تجمات کارگری شما در شهرهایشان باشند. شاهد جشن طبقاتی شما و خانواده هایتان و شاهد خنده و سرورکودکانتان باشند. شاهد ایفای نقش رهبری طبقه کارگر در مبارزات انساندوستانه و آزادیخواهانه شان باشند.

 سرازیر شدن توده عظیم کارگران در اول مه،  دست در دست همسران و فرزندان خود در رژه های خیابانی، در تجمعات بزرگ کارگری ... و بهر شکل ممکن، می تواند برای  همه شهروندان  جامعه  از زن و مرد و پیر و جوان، امید دهنده و الهام بخش باشد.

کمیته کردستان حزب حکمتیست ضمن شادباش اول مه روزجهانی کارگر، با شما و خانواده هایتان در جشن و مراسم ها و میتینگ و تجمعات و رژه  شما در اول مه  و روز جهانی کارگر و در کنار تان   قرار دارد.

زنده باد اول مه برای اتحاد طبقاتی کارگران!

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

اردیبهشت 1390 ( مه 2011)