TLogo


 

 

 

 

 

 

دو ماه جدال برای آزادی! 

 

در شصتمین روز جنبش اعتراضی مردم آزادیخواه کردستان عراق در شهر سلیمانیه، بار دیگر نیروهای مسلح احزاب حاکم به اجتماع میدان آزادی "سرا" حمله کردند. پلیس و میلیشای احزاب با شلیک تیر هوایی و پرتاب سنگ و گاز اشک آور تلاش کردند مردم آزادیخواه را از میدان بیرون کرده و اجتماع شان بر هم زنند. حمله مهاجمان با اعتراض مردم روبرو شده و در این یورش وحشیانه ده ها نفر زخمی شده و به بیمارستان شهر منتقل شدند. تعدادی از نیروهای مهاجم هم توسط آزادیخواهانی که از اجتماع مسالمت آمیز خود دفاع می کردند زخمی شده اند. حمله مهاجمین با خشم مردم شهر مواجه شده و جمعیت بیشتری به طرف میدان سرازیر گشتند. 
همزمان، دانشجوایان دانشگاه سلیمانیه نیزهمراه با معلمین مبارزشان با تظاهرات و دادن شعار های آزادیخواهانه از دانشگاه خارج شده و با راه پیمایی از خیابانها بسوی میدان ازادی براه افتادند. پلیس مسلح احزاب در جلو پارک شهر "باغ گشتی" بقصد جلوی گیری از ادامه این راه پیمایی و پیوستنشان به آزادیخواهان میدان سرا، راه بندان ایجاد کرده ولی  بعد از یک ساعت کشمکش، سرانجام دانشجویان از مانع ایجاد شده توسط پلیس، عبور کرده و خودشان را به میدان "سرا" رساندند. زنان و مردان ازادیخواه سلیمانیه بار دیگر پاسخ درخوری به مهاجمان مسلح احزاب حاکم دادند.
دو ماه از جدال برای آزادی و رفاه و علیه تبعیض و نابرابری و ستم احزاب بورژوایی حاکم می گذرد. میدان آزادی سلیمانیه، همچون میدان آزادی قاهره، همچون هر صدای آزادیخواهانه در کشورهای منطقه، هم برای حاکمان و هم برای کارگران و زحمتکشان و جوانان آزادیخواه و روشنفکران مترقی، سرنوشت ساز است. جدالی انسانی و قابل ستایش و قابل احترام برای بشریت امروز. تا همینجا هم حاکمان درس خوبی گرفته اند و هم ستمکشان و محرومان جامعه به قدرت خود پی برده و اراده و اعتماد بخود را باز یافته اند. این مبارزه شریف و انسانی را دیگر نمی توان با زور و قهر به عقب نشاند. تاریخ را نمیتوان به عقب برگرداند. مردم آزادیخواه و برابری طلب نمی خواهند مثل سابق زندگی کنند و بورژوازی ستمگر و غارتگر ثروتهای جامعه هم نمی توانند مثل سابق حکم رانی کنند و نخواهد توانست مردم بپا خاسته را به خانه بفرستند.
کارگران و زحمتکشان و انسان های ازادیخواه مصمم اند و می خواهند سرنوشت خود را با دستان خود تعیین کنند و تاریخ خود را خود بسازند و بنویسند.
درود بر شما زنان و مردان و جوانان و آزادیخواهان شهر سلیمانیه!
شما شایسته یک زندگی آزاد و برابر، شایسته بیشترین احترام و بیشترین همبستگی و حمایت همه جانبه همسرنوشتان خود در کردستان ایران و در همه منطقه هستید.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست

٢٨ فروردین ٩٠(١٧ آوریل ٢٠١١)