TLogo


 

                        یورش جمهوری اسلامی

به مردم مناطق مرزی کردستان عراق قویا محکوم است.

جمهوری اسلامی بعد از به توپ بستن مناطق مسکونی مرزی کردستان عراق و وارد کردن خسارات فراوان و آواره کردن ساکنین این مناطق، سرانجام به بهانه تعقیب واحدهای نظامی پژاک، نیروی زمینی سپاه پاسداران خود را به این مناطق گسیل داشته،جنگ و شرایط جنگی را بر مردم مناطق مرزی تحمیل کرده است.

طبق گزارشهای رسیده واحدهای زرهی و توپخانه ای و همچنین نیروی زمینی سپاه پاسداران که از مدتی قبل در مناطق مرزی پیرانشهر و اشنویه و سردشت و مریوان مسقر شده بودند، از چند روز قبل وارد مناطق مرزی کردستان عراق همجوار با این شهرها شده اند. طبق اخبار نیروهای دیگری از سپاه پاسداران جمهوری اسلامی از کرمانشاه نیز به این مناطق گسیل شده و اخبار رسیده حاکی از سرازیر شدن بیشتر مزدوران جمهوری اسلامی به مناطق مرزی کردستان عراق است. تاکنون درگیریهایی  بین نیروهای نظامی جمهوری اسلامی  و واحدهای نظامی  پژاک روی داه است.

این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی به بهانه وجود پایگاههای نظامی پژاک مناطق مسکونی مرزی کردستان عراق را گلوله باران کرده و به راکت و خمپاره می بندد و محیط کار و زندگی مردم را تماما ناامن میکند. جمهوری اسلامی هر بار و به بهانه ای در پی قلدری خود در منطقه و افزایش نفوذ خود در معادلات کشور عراق به این اعمال وحشیانه اقدام کرده است. یورش اخیر سپاه پاسداران جمهوری اسلامی هم در ادامه این سیاست است که این باز نیز مردم با آوارگی و تحمل خسارات جانی و مالی باید تاوان آن را پس بدهند.  جمهوری اسلامی با این کار تنها تنفر و انزجار مردم آزادیخواه کردستان عراق و ایران را علیه خود افزایش خواهد داد.

حزب حکمتیست یورش وحشیانه اخیر جمهوری اسلامی به مردم کردستان عراق و گلوله باران کردن روستاهای مرزی را تحت هر بهانه ای قویا محکوم میکند، خواهان قطع فوری خمپاره باران محل کار و زندگی این مردم و عقب نشینی سریع مزدوران جمهوری اسلامی از مناطق مرزی کردستان عراق است.

حزب حکمتیست همچنین مردم کردستان عراق و بویژه ساکنین روستاهای مزری را به اعتراض، علیه یورش وحشیانه جمهوری اسلامی به محل کار و زندگی خود، فرا میخواند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست

۲٨ تیرماه ۱۳٩۰ -  ۱٩ ژوئیه ۲۰۱۱