TLogo


 

 

 

 

اعلامیه حزب کمونیست کارگری حکمتیست

 

مبارك رفت

زنده باد انقلاب

 

حسنی مبارک سمبل یکی از مستبد ترین، فاسدترین و ضد مردمی ترین حکومتها در خاورمیانه و کشورهای عربی، مجبور به کناره گیری شد. اراده انقلابی طبقه کارگر و مردم تحت ستم مصر این تحول انقلابی تاریخی را به فرجام رساند. شورو شعف زایدالوصفی میدان آزادی، این قلب انقلاب توده ای مردم و سراسر مصر و خاورمیانه و شمال آفریقا را و در ابعاد وسیع جهانی کل انسان تشنه آزادی ورهایی را فراگرفته است. مردم و طبقه کارگر ایران و کمونیستها و حزب حکمتیست در این پیروزی بزرگ و شادی کارگران و مردم مصر عمیقا سهیم اند و آن را تبریک میگویند.

از همان سه هفته پيش و با شروع خروش نارضايتى مردم مصر روز شمار معكوس حكومت مبارك آغاز شده بود . در طول اينمدت به سرعت برق٬ يكى پس از ديگرى سناريوهاى حفظ حكومت پوشالى از آب درآمد. در اين فاصله معلوم شد كه علیرغم تهديدها٬ سركوب٬ فريبها٬ بازيهاى ديپلماتيك و وعده ها٬ اعتراض مردم زحمتكش  کماکان علیه حاكمين مصر ادامه خواهد داشت. آنچه در رسانه ها بعنوان "سناريوى كناره گیری مبارك" ناميده ميشود٬ تنها و تنها حاصل فشار اعتراضات و نارضايتى گسترده در ميان مردم زحمتكش است. ورود طبقه كارگر و شروع اعتصابات كارگرى چاره اى بجز فرار حسنى مبارك را باقى نگذاشت.

حسنى مبارك سمبل يكى از قدرتهای  دنياى سياسى ـ ديپلماتيك منطقه خاورميانه و کشورهای عربی و شمال آفريقا بود. حكومت او لنگر اصلى سياست امريكا و از تكيه گاههاى اصلى حكومت سرمايه در كل منطقه بود. استبداد و سركوب تمام عيار٬ يك طبقه كارگر ارزان و بى حقوق نقطه حركت حكومت و اقتدار ظاهرا افسانه اى آنرا تشكيل ميداد. امروز اين غول سياسى به زانو درآمده است و خيزش مردم انقلابى٬ نه فقط شخص مبارك بلكه تمام شالوده و استخوان بندى اين حكومت را به لرزه در آورده است. امروز ديگر،ارتش٬ دولت٬ ارگانهاى قدرت اين حكومت كاسه گدايى در دست گرفته و به اميد كسب مشروعيت از مردم معترض شب را به روز ميرسانند. از همین فردا شاهد خواهیم بود که صف سربازان و رده های پایین ارتش ترک خواهد خورد٬ سربازانی که بخش عمده آنان فرزندان کارگران و مردم ستمدیده و انقلابی اند٬ نمیتوانند از انقلاب مصر به شعف نیایند٬ و پایه این بازوی استبداد را از درون متزلزل نکنند.

تا همينجا مردم مصر کارگران و مردم سراسر دنيا را با شكوه قدرت اعتراض برحق خود به شعف آورده اند. اين مردم با دستان خود و با نيروى اتحاد و اعتراض خود٬ آزادى و حق برخوردارى از نان و رفاه را در مقابل يكى از ديكتاتورترین حکومتهای عصر معاصر و عزيزکرده  دول غربى را به كرسى نشاندند.

اين تازه آغاز راه است. با رفتن مبارک و دولتش دوره ای انقلابی و پر طپش در مصر شروع شده است. طبقه كارگر مصر پا به عرصه كشمكشهاى بزرگ نهاده و مسیر پرپیچ و خمی را پیشاروی دارد. تا همینجا و با فرار حسنی مبارک گشایش جدی و فرصت تعیین کننده  برای ایفای نقش تاریخی طبقه کارگر و کمونیسم در راه رهایی قطعی از ستم و تبعیض فراهم شده است. ما به این فرصت به وجود آمده و آینده رها از استثمار و سرکوب و تحقق آزادی و برابری برای طبقه کارگر و مردم مصر خوش بینیم. رسالت طبقه کارگر و کمونیستها و آزادیخواهان در دنیا حمایت از طبقه کارگر مصر است. طبقه کارگر ایران و حزب حکمتیست این روند را تقویت کرده و در کنار کارگران و کمونیستهای مصر خواهند بود.

 

 

زنده باد انقلاب کارگران و مردم مصر

حزب کمونیست کارگری حکمتیست

١١ فوریه ٢٠١١