TLogo


 

نشست مشترک رهبری احزاب کمونیست کارگری عراق٬ کردستان و حکمتیست برگزار شد

 

در اواسط دسامبر ٢۰۱۰ نشست مشترک احزاب کمونیست کارگری عراق، کردستان و حزب حکمتیست، با حضور هیئت های رهبری هر سه حزب برگزار شد. در این نشست موضوعات زیر مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

 

1.      اولویتها و مشغله های هر یک ازاحزاب شرکت کننده در نشست

2.      روابط سه حزب و تنظیم دیدارهای مشترک

3.      کنگره حزب کمونیست کارگری عراق و مسائل پیش روی آن

 

در مبحث اول رفقای هیئت رهبری هریک از احزاب  به طور فشرده تصویری ازمهمترین مسائل٬ مشغله ها و اولویتهای  سیاسی و حزبی خود را به اطلاع نشست رساندند وبه سئوالات حاضرین جواب دادند.دراین دستور بحث و تبادل نظر کافی صورت گرفت و پیشنهادات و ملاحظات لازم در راستای بهبود کار هریک از احزاب طرح گردید.

 

در دستور روابط سه حزب و تنظیم دیدارهای مشترک، ابتدا در پرتو پایه مشترک و عمیق سیاسی و جنبشی هر سه حزب با هم و ضرورت پاسخگویی به مسائل مشترک گرهی پیش روی کمونیسم پرولتری در منطقه و در سطح جهانی، نشست سطح رابطه فکری و سیاسی و عملی کنونی میان رهبری سه حزب را ناکافی دانست. سپس در مورد تامین و تضمین رابطه موثر و فعال هر سه حزب با هم و اهمیت همکاری و حضور جدیتر در عرصه های ضروری فعالیت سیاسی و عملی همدیگر٬ بحث و تبادل نظرراهگشا و کارساز صورت گرفت. در این راستا نشست به توافقات مشترک کنکرت و روشنی رسید. و بر اساس آن تداوم همفکری و همکاری رهبری و کمیته های منطقه ای و اصلی هر سه حزب با هم تاکید شد.  

 

آخرین دستور نشست، عبارت بود از برگزاری کنگره پنجم حزب کمونیست کارگری عراق و مسائل پیش روی آن،  که بنا به پیشنهاد هیئت رهبری حزب کمونیست کارگری عراق در دستور قرار گرفته بود. ابتدا هیئت رهبری  حزب کمونیست کارگری عراق٬ در مورد کنگره پنجم حزب و مسائل پیش روی آن  توضیحات لازم را ارائه کردند. به سئوالات حاضرین در مورد جوانب سیاسی و عملی برگزاری کنگره و چگونگی برگزاری آن در آینده نزدیک پاسخ گفتند . سپس رفقای حاضر در جلسه اظهار نظر کردند. در بحث و تبادل نظرحول برگزاری کنگره پنجم حزب کمونیست کارگری عراق توسط هریک از رفقا و کل جلسه این موضوع برجسته شد، که کنگره پنجم حزب ما درعراق باید بتواند خط مشی روشنی را پیش پای جنبش کمونیستی و کارگری در بطن جامعه پرتلاطم عراق مطرح کند و به سهم خود بتواند به شکل گرفتن صف متمایز جنبش رهایی بخش انسان در آن جامعه کمک کند.

 

حزب کمونیست کارگری عراق

حزب کمونیست کارگری کردستان

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

 

ژانویه ٢۰۱۱