TLogo


 

 

 

 




اعلامیه حزب حکمتیست

کشتن بن لادن و "اجرای عدالت
"

یکشنبه اول مه اسامه بن لادن رهبر شبکه تروریستی القاعده در مخفی گاه خود در حومه اسلام آباد پاکستان توسط کماندوهای آمریکایی کشته شد. بی شک جامعه بشری بدون وجود بن لادن این تجسم تروریسم اسلامی قابل تحملتر است.  

اما در آنچه اوباما و به دنبال آن بوش و بلر تحت عنوان "پیروزی در جنگ با تروریسم و اجرای عدالت" در بوق و کرنا میکنند، ذره ای حقیقت وجود ندارد. دولت آمریکا که در راس بزرگترین ماشين تروريسم دولتى و ارعاب و قلدر منشی نظامی بين المللى ايستاده، بوش و بلر که خود از سازماندهندگان اصلی تروریسم و جنگ در افغانستان و عراق اند و امروز بیشرمانه خود را "قهرمانان" جنگ با تروریسم و مجری عدالت قلمداد میکنند، نه قاضی، خود متهمند و باید پاسخگو باشند.  

تروریسم اسلامی و بن لادن ها این مخلوقین آمريکا و غرب در جنگ سرد و ابزار سازماندهى ارتجاع عليه صدای عدالتخواهی و چپ در خاورميانه، مدتها است به يک قطب فعال تروريستی  و يک پاى جنگ قدرت بورژوايى در خاورميانه و موی دماغ غرب و آمریکا هم بدل شده اند. تبلیغات پنتاگون و میدیای نوکر حول این پیروزی قرار است یکبار دیگر قدرت نظامی آمریکا را نشان دهد و مرعوب کند، قرار است این عملیات دستمایه قلدری نظامی و تداوم حضور نظامی آمریکا در منطقه، گسترش و تحکیم موقعیت نزول یافته آمریکا در خاورمیانه و در جهان باشد.
 
بشریت مترقی و صف انسانیت به جان آمده از جنگ و تروریسم، سناریوهای وارونه را از آمریکا و غرب و مدیای نوکر نباید بپذیرد. بانیان اصلی جنگ و تروریسم دردنیای معاصر دولتهای آمریکا و بریتانیا و سران کنونی و قبلی آنها همچون بوش و بلر را به عنوان سرکردگان تروریسم دولتی باید بشناساند و خواستار محاکمه آنها شود.

وقایع اخیر باردیگر این حقیقت را تاکید میکند که پایان دادن به کار تروریسم و اجرای عدالت کار جنبشهای آزادیخواهانه و  رادیکال توده ای است که در برابر جریانات ارتجاعی تروریستی  و تروریسم دولتی صف محکمی ایجاد میکنند، سرمنشأ جنگ و تروریسم  یعنی نظم سرمایه را نشانه میروند و آینده بشریت را رقم میزنند.
 
حزب کمونیست کارگری حکمتیست
اردیبهشت ۱۳٩۰ - مه ٢۰۱۱