روز جهاني زن روز آگاهي جامعه به ابعاد ستم بر زن٫

روز اعتراض به جمهوري اسلامي اين سمبل زن سرتيزي است

گرامي باد هشت مارس، روز جهاني زن

 

 

روزجهاني زن، روز اعلام  اين حقيقت روشن است که زن و مرد با هر رنگ پوستي، در هر سني، از هر طبقه و متولد هر جغرافيايي، با هر مرام و مذهب و اعتقاداتي، دو موجود آزاد و دو شهروند متساوي الحقوق با اختيارات و مسئوليت هاي برابراند.  واقعيت به اين روشني که از آمريکا تا اروپا، از افريقا تا آسيا در سايه تحميق و فريت مذاهب مختلف و توسط دولتهاي حاکم و طبقات دارا، انکار ميشود و  زن در سراسر جهان در سطوح و ابعاد مختلف، جنس فرودست و قرباني تبعيض جنسي است. هشت مارس روز اعلام مجدد اين کيفرخواست جهاني است که زن و مرد آزاد و برابرند. اين روز بعلاوه روز پيمان و تعهد مشترک و جهاني براي از پيش پا برداشتن هر مانعي در تحقق اين حقيقت روشن در سراسر جهان است. 

در ايران با حاکميت يک رژيم تماما ضد زن و مذهبي، هشت مارس و تلاش براي احقاق حقوق انساني زنان، بعلاوه خصلت ويژه تري دارد. اين خصلت،  گره خوردن احقاق حق زن به حيات و پايه هاي حاکميت ارتجاع اسلامي است. خصلتي که دو دهه است  زنان را در ابعاد ميليوني روياروي جمهوري اسلامي قرار داده است و تنور مبارزه براي حق زن را در تمام طول حاکميت اسلام ، گرم و پرطپش نگاه داشته است.  اين ويژگي است که به انقلاب آتي ايران زنگ زنانه زده است. پيروزي انقلاب زنانه  در ايران، به زير کشيدن حکومت ضد زن اسلامي ايران، اين خداي زن ستيزي معاصر، دروازه بزرگي به تحقق برابري  زن و مرد در سراسر جهان است. 

 

زنان و مردان آزاديخواه، فعالين و دست اندرکاران هشت مارس ايران!

 

هشت مارس امسال سراسر ايران ميتواند متعلق به طرفدران برابري انسانها و مخالفين ستم بر زن باشد.  هشت مارس امسال ميتواند نورافکني عظيم بر بنيادهاي نابرابري زن مرد در همه ابعاد،  در سراسر ايران را روشن کند. اين روز ميتواند يک روز محکوم کردن مسببين بي حقوقي زن در ايران از امام جمعه ها و آخوندهاي مرتجع تا رئيس جمهور و کابينه دولت ارتجاعي ضد زن در ايران باشد. هشت مارس امسال ميتوان در سراسر ايران،  جبهه جدال انساني، ميدان رهايي انسان از توحش ضد زن  و مملو از مبارزين رهايي زن باشد. 

بايد دست بکار شد! هرکجا، به هر شکل و در هر اندازه اي، اجتماع کرد. در مورد حق زن، در مورد ابعاد عظيم ستم بر زن در جامعه و در خانواده و در مورد ضرورت برابري کامل دو جنس صحبت کرد. بايد مردم را آگاه کرد! بايد محل کار و زندگي را به کنترل مخالفين آپارنايد جنسي در آورد! بايد قوانين و مدافع برابري زن و مرد را زير پا گذاشت! بايد جداسازي و آپارتايد  جنسي را افشا و محکوم کرد. امسال هم بايد روز جهاني زن، هشت مارس را هرچه باشکوه تر و با شرکت تعداد هرچه بيشتري برگزار کرد. بايد اين تنور گرم را به آتشي براي نابودي کامل زن ستيزي تبديل کرد.

 

نابود باد ستم بر زن

گرامي باد هشت مارس

حزب کمونيست کارگري -  حکمتيست

١۹ بهمن  -١٣٨٥     ( ٨ فوريه ٢٠٠٧)