نـُچ ... اشتباهى رخ داد، آقا سنگسار شد!

 

سنگسار وحشيانه مرد ٤٧ ساله اى بنام جعفر كيانى در منطقه تاكستان تاكيد آشكار رژيم اسلامى  خطاب به مردم بود كه اين رژيم به هيچ  قانون و معاهده اى پايبند نيست. در مقابل تعهدات قبلى جمهورى اسلامى براى عدم اجراى احكام سنگسار، مقامات رژيم گناه را به گردن گماردگان  خرد محلى مياندازند. اما همينجا هم، بى پروا يكبار ديگر لاقيدى شان به معاهدات و كنوانسيون و پايه اى ترين انتظارات بشرى را به دور و بر خويش تحويل ميدهند. يازده سال قربانى نگون بخت را بخاطر ساده ترين و بديهى ترين امر خصوصى زندگى او در زندان نگه داشته بودند. يازده سال شمشير سنگسار را بالاى سر وى و جامعه پيرامونش آويزان كرده بودند. منت سر دنيا ميگذارند كه سنگسارش عقب افتاده بود. در ادامه همين سرنوشت يازده ساله  در مورد زني در همين زندان،  بقول سخنگوى قوه قضاييه "حكم سنگسار فعلا اجرا نميشود"، و باز هم منت بر سر دنيا ميگذارند!

اجراى حكم سنگسار در تاكستان آنهم پس از چند بار تذكر و گوشزد و اعلام خطر،  گوشه ديگرى  از موج حمله رژيم به مردم ايران است. احكام قصاص اسلامى، اجراى احكام اعدام در ملا عام، محكوميت نوجوانان به اعدام، دستگيرى با اتهامات "ارازل و اوباش" و انتساب به "ناموس و عفت"، لشكر كشى عليه لباس و پوشش زنان به راه افتاده است. اين جايى است كه رژيم اسلامى تر ميشود. متخصصين حفظ حكومت از قاضى شرع تاكستان تا گله حزب الله اميرآباد تهران و امام جمعه هاى متعهد جلودار صحنه ميشوند.  كف بر دهان مياورند. به خيابانها ميريزند. مافوق هر قانون و تعهد و وعده و عرف به مردم و دنيا واقعيت حكومتشان را ياد آور ميگردند. سالگرد ١٨ تير است. زنان و جوانان به ريشخندشان ميگيرند. بنزين گران و حمله به معيشت جان مردم را به لب رسانده است. حكومت محترمه هم در مقابل، دست پيش گرفته است.

اين داستان حكومت جمهورى اسلامى در تمام طول حياتش بوده است. تا اين رژيم بر سر كار است زندانها، محلات، كارخانه ها و دانشگاهها و هر هگذر بازگو كننده اوج غير قابل باور توحش و بربريتى باور نكردنى خواهند بود. تا اين رژيم بر سر كار است انتظارات ساده و پايه اى تمدن و انسانيت از آنها بيهوده است. اين رژيم را بايد انداخت. چاره ديگرى نيست. هر گام از پيروزى ما بايد در لغو قوانين ارتجاعى مذهبى، كوتاه شدن دست درازى رژيم به زندگى خصوصى مردم، خلع يد و محاكمه اوباشان رژيم در دستگاه سركوب و قضايى، آزادى فورى زندانيان اين قوانين ارتجاعى و پايان سركوب و دستگيرى ها معنى پيدا كند.

امروز ديگر جاى هيچ ترديدى نيست كه اين رژيم حتى مايل به حفظ وعده خود در عدم اجراى حكم وحشيانه سنگسار براى خانم مكرمه ابراهيمى نيست. اين زن بايد فورا آزاد گردد.

  

حزب کمونيست کارگري حکمتيست

١٠ جولاي ٢٠٠٧