مردم ايران در جنگ عليه حجاب اسلامي از پا نمي نشينند!

 

 

در ايران جنگ است! در ايران ميان مردم از يکسو و اوباشان رژيم اسلامي بر سر حجاب و اسلام يک جنگ تمام عيار برپاست! با شروع فصل گرما دوباره اوباشان اسلامي نيروهايشان را به جان مردم انداخته اند. عمر اين جنگ و شدت گرفتن حملات تابستاني از يکسو و مقاومت و مبارزه مردم از سوي ديگر به قدمت عمر خود اين نظام است. اين جنگي است که تعيين تکليف شدن آن و برد و باخت در آن به موجوديت نظام اسلامي و قوانينش گره خورده است! هم مردم و هم دشمنان مردم اين را به خوبي ميدانند!

 

مردم در اين جنگ عقب نمي نشينند. بگير و ببند نيروهاي اسلامي امسال مردم را جريتر کرده است. در خيابانها رسما و علنا بر سر حجاب درگيري است. کافي است نيروهاي انتظامي به زني گير بدهند تا فورا مردم جمع شده و خودشان را صاحب اين درگيري کنند. استراتژيستهاي امنيتي نظام گير کرده اند. تسليم بشوند، مردم فراتر رفته رسما حجابها را برميدارند، بساط کلشان را به هم ميزنند. جلو چشمشان قوانينشان را ملغي اعلام ميکنند! مي آيند بگير و ببند راه بيندازند و به مردم يادآوري کنند که روي درياي خشم و نفرت آنها، به ضرب تيغ هنوز سرجايشان نشسته اند، مردم گرسنه و تشنه آزادي جريتر شده، رسما وارد جنگ شده مقابلشان مي ايستند، درگير ميشوند، اينجا و آنجا کتکشان ميزنند و فراريشان ميدهند، اينجا و آنجا در اين جبهه جنگ تمام عيار، خودشان ميخورند و اسير ميشوند و به زندان ميروند. اما تسليم نمي شوند!

 

اينکه رزيم اسلامي امسال هم در مخمصه جنگ با مردم بر سر حجاب گير افتاده و با شروع فصل گرما دوباره سرگردنه بگيران منفورش را به جان مردم انداخته است چيز تازه ايي نيست! آنچه براي رژيم تازه است شرايطي است که در سايه سياست جنگ طلبانه دول غربي به بهانه اتمي امکان ميدان مانور و سازماندادن تعرضي ديگر به مردم را داده است. و آنچه در اين چند سال اخير در جبهه مردم به نسبت اين جنگ چند ساله عليه حجاب جديد است، خودآگاهي مردم به مقدرات  جنگ بر سر حجاب، به مثابه يک جبهه تمام عيار جنگ بر سر سرنوشت مبارزه براي پايين کشيدن نظام است. باور و اميد مردم ايران به مبارزه عليه نظام بر سر مسئله حجاب و تنها نگذاشتن زنان در اين مبارزه است. مردم ايران تصميم گرفته اند جنگ بر سر حجاب و پيروزي بر اسلام و نظامش را در اين جبهه از آن خود کنند. مردم ايران تصميم گرفته اند وقتي زنان را ميزنند، دستگير ميکنند پا جلو بگذارند! آقا کجا ميبري؟ چرا ميزني؟ به چه حقي توهين ميکني؟ غلط کردي دست درازي کردي! اين تصوير روزمره درگيري بر سر حجاب ميان مردم و نظام اسلامي است!

 

جمهوري اسلامي و برنامه ريزان امنيتي آن اين را ميدانند. گير کرده اند. حريف مردم نمي شوند. حريف مردم ايران در مبارزه عليه اسلام و رژيمش نمي شوند. ميدانند که در هيچ کجاي دنيا مردمي که وارد جنگ شده باشند را نمي شود منصرف کرد! ترساند! با چماق از صحنه بدر کرد! مردم اگر امروز هم با احتساب حفظ نيروهايشان سر در خودشان بکنند، برميگردند، مي آيند و جنگ آخرشان را ميکنند و مردم ايران در همين چند ماه اخير فرمانشان را روي ميز آنها گذاشته اند! حجاب بي حجاب! نه حجاب، نه اسلام، نه قرآن، نه حکومت اسلام و قرآن! با چه زباني مردم بگويند اين رژيم و قوانينش را نمي خواهند؟!

 

تنها نيرويي که در اين جنگ ميتواند تسليم شود بدون اينکه جامعه به بربريت محکوم شده باشد، جمهوري اسلامي است. مردم تسليم نخواهند شد چرا که مبارزه مردم تنها راه نجات ايران از بربريت اسلامي است. مردم تسليم نمي شوند چرا که افق تسليم شدن مردم، از اين جنگ روزمره سياه تر است. مردم اين را ميدانند. محاسبه کرده اند. جمهوري اسلامي هم تسليم نخواهد شد. براي نظام، جنگ بر سر حجاب و قوانين اسلامي، جنگي بر سر ماندن و نماندن است. اين نظام را بايد با به زير کشيد، خلع يد و از صحنه بيرون کرد. فقط به اين وسيله ميشود اسلام را گرفت و در قفس کرد! تا مردم از تعرض جنبش اسلامي در امان بمانند.  مردم ايران به خاطر افق مشترکشان براي پايين کشيدن نظام، هم سرنوشتيشان، حرمت و شانشان، برابري طلبيشان، به خاطر قدرت ايستادگي چندين ساله شان، شانس اين را دارند، حق اين را دارند، امکان اين را دارند که پيروز شوند. دست و پنجه نرم کردن با اسلام و حکومتش در تابستان امسال، بويژه با شيپور مبارزه معلمان، جبهه جنگ دانشگاهها، ميتواند مردم را در موقعيت بهتري در کل مبارزه خود قرار دهد. ايستادن قاطع دانشجويان شيراز در مقابل تعرض رژيم تا همينجا آموزنده بود.  اين مبارزه را بايد تقويت کرد. بايد به پيش برد. بايد براي پيروز شدن قدم به قدم نقشه ريخت، نيرو بسيج کرد، زندانيان و اسرا را از زندان از چنگ آنها بدر آورد!

 

ما و مردم آماده ايم تا جنگ امسال عليه حجاب را به نبردي براي تعيين تکليف شدن سرنوشت کل نظام اسلامي بدل کنيم! اين تنها راه در مقابل تعرض رژيم و اين تنها راه در مقابل خطري است که به همت دول غربي بالاي سر مردم نگه داشته اند.

 

حزب کمونيست کارگري - حکمتيست

٢٦ آوريل ٢٠٠٧