اعلامیه حزب کمونیست کارگری ایران_ حکمتیست

 

٤٥ نفر از فعالین کانون صنفی معلمان در همدان دستگیر شدند

 

معلمان باید با اعتراض متحدانه خود رژیم اسلامی را پشیمان کنند.

 

رژیم جمهوری اسلامی در مقابل حرکت اعتراضی معلمان برای افزایش حقوق خود، چاره را در سرکوب این حرکت و دستگیری فعالان و رهبران حرکت اعتراضی معلمان قرار داده است. اما نه حمله به تجمع معلمان و دستگیری صدها معلم در روز ٢٢ اسفند در مقابل مجلس اسلامی و در تجمعهای معلمان در شهرستانها توانست بر اراده معلمان برای دستیابی به حقوق حقه شان اثری منفی بگذارد و نه تهدیدها و دستگیریهای بعدی نتیجه ای برای رژیم در بر داشته است.  در ادامه دستگیریها و تهدیدها دیروز شنبه 18 فروردین ماه ٨٦ دستکم ٤٥ تن از معلمان و فعالان کانون صنفی استان همدان توسط نیرروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شدند.

 

تهدیدها و دستگیریهای معلمان در بسیاری از شهرهای کشور جریان دارد. معلمان در مقابل تهدیدها و سرکوبگریهای رژیم  در نشستی در روز ١٠ فروردین ماه اعلام نمودند که در روزهای  ٢٦ و ٢٧ فروردین و روز ١٢ اردیبهشت در سراسر کشور حرکتهای اعتراضی خود را برگزار میکنند و ضمن تاکید بر خواست افزایش حقوق خود، خواست آزادی همه معلمان دستگیر شده و عذرخواهی دولت و نیروی انتظامی از معلمان را در صدر مطالبات خود در حرکتهای اعتراضی هفته های آینده خود قرار داده اند.

 

حرکت متحد معلمان سنندج باید الگویی برای همه معلمان گردد.

 

بر اساس آخرین اخبار رسیده، روز شنبه ١٨ فروردین ٨٦  اعضای اصلی کانون صنفی معلمان ایران شاخه ی سنندج و تعدادی از همکارانی که در تجمع ٢٨ اسفند در حیاط سازمان شرکت کرده بودند از طرف حراست سازمان آموزش و برورش استان کردستان احضار شدند که در آنجا از آنان خواسته شد بصورت انفرادی باسخگوی سوالات باشند اما معلمان از پاسخ انفرادی امتناع کردند و خواهان مذاکره  جمعی شدند و با پافشاری بر آن بطور دسته جمعی اداره حراست را ترک کردند.

معلمان در همه جا باید در مقابل نیروهای حراست و نیروهای امنیتی و سرکوبگر رزیم همین تجربه معلمان سنندج را به کار ببندند و با شرکت وسیع و گسترده خود در حرکتهای اعتراضی روزهای ٢٦ و ٢٧ فروردین و ١٢ اردیبهشت در سراسر کشور، رزیم اسلامی را مجبور به عقب نشینی کنند و ضمن آزادی همه همکاران خود، خواست افزایش حقوق خود را پیگیری کنند.

کانونهای صنفی معلمان باید تلاش کنند تا حمایت همه بخشهای جامعه را در حمایت از خود جلب کنند. معلمان به دلیل ارتباط گسترده با همه مردم ایران، میتوانند به راحتی این را عملی سازند

حزب کمونیست کارگری حکمتیست ضمن فراخوان همه معلمان به اتحاد و اعتراض هر چه بیشتر و گسترده تر، از همه مردم میخواهد از حرکت معلمان حمایت کنند.

 

حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

١٩ فروردین ١٣٨٦