اعلاميه حزب کمونيست کارگري ايران حکمتيست

 

دستگير شدگان ٨ مارس و اعتراض معلمان فوري بايد آزاد شوند!

 

 روز جهاني زن در شهرهاي مختلف ايران شاهد تحرکات وسيعي بوديم. دانشگاهها براي اولين بار در مدت حاکميت جمهوري اسلامي به ميدان اين تحرک انساني تبديل شد. پرچم دفاع از حقوق زن، از آزادي و برابري و عليه  تبعيض و بي حقوقي زن در دانشگاههاي ايران بالا رفت. جمهوري اسلامي تلاش کرد به تقابل جدي تحرک برابري طلبانه روز جهاني زن به ميدان آيد. در شهرهاي مختلف دست به تدابير امنيتي وسيع زد. تهديد و ارعاب و دستگيري فعالين زن به عنوان حربه اي براي ممانعت از تجمع زنان و مردان آزاديخواه به کار گرفته شد. در ميدان بهارستان هم قبل از ٨ مارس و هم در روز ٨ مارس تعداد زيادي از زنان معترض دستگير شدند. در سنندج مجوز جامعه حمايت از زنان لغو و خيل مزدوران به محل مراسم گسيل شدند و فعالين و فراخوان دهندگان را قبل از تجمع مردم دستگير کردند. در شهرهاي ديگر نيز تهديد فعالين زن حربه اي براي جلوگيري از به ميدان آمدن آنان و از سر گذراندن اين موج بود.

 با تمام اين اقدامات ما شاهد به ميدان آمدن صف وسيعي از زنان و مردان آزاديخواه در سراسر ايران بوديم.نسل جوان و برابري طلب در راس اين حرکت بودند و دانشگاهها به ميدان اصلي اين صف آرايي تبديل شد. به مناسبت ٨ مارس در بسياري از دانشگاهها از جمله  دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشکده شريف، دانشگاه همدان، تفرش، فردوسي مشهد، شعارهاي آزادي و برابري، رهايي زن - رهايي جامعه، سنگسار نماد بربريت!  تبعيض جنسيتي، پوشش اجباري، سهمينه بندي و تفکيک جنيسي در دانشگاهها، و حمله نظامي به ايران ممنوع طنين انداز بود.

رژيم توانست در بعضي از شهرها چون سنندج  با دستگري و ارعاب مانع مراسم شود، اما با تمام اينها اعتراض به بي حقوقي زن از هر سال وسيعتر، هماهنگ تر و راديکالتر و سراسري تر بود.

همزمان با ٨ مارس ما شاهد اعتراضات وسيع معلمان بوديم. اعتراض وسيع معلمان در تهران که در تاريخ حاکميت جمهوري اسلامي از نظر دامنه و وسعت بي نظير بوده است نيز از حمله اوباشان جمهوري اسلامي در امان نماند. اينجا نيز دستگري فعالين و نمايندگان و فراخوان دهندگان اين اعتراض، به عنوان حربه اي براي ممانعت از تظاهرات و اعتراضات بر حق آنان به کار گرفته شد.

در حال حاضر تعداد زيادي از فعالين مدافع حقوق زن و همچنين معلمان معترض هنوز بازداشت ميباشند. تلاش براي آزادي فوري و بي قيد و شرط آنها وظيفه همگي ماست. تمام دستگير شدگان ٨ مارس و اعتراض معلمان فوري بايد آزاد شوند. اين خواست مشروع و فوري همه زنان و مردان آزاديخواه در ايران است. ما ميتوانيم اين امر را ممکن کنيم به شرطي که کار خود را خاتمه يافته تلقي نکنيم. مدافعين حقوق زنان را دستگير کرده اند تا اعتراض به بي حقوقي زن را خفه کنند. معلمان را زنداني کرده اند، تا تمکين و سکوت را بر همه محيطهاي آموزشي تحميل کنند. اين را نبايد تحمل کرد. حزب حکمتيست همه آزاديخواهان را به اعتراض تا آزادي تمام دستگير شدگان ٨ مارس و اعتراض معلمان فراميخواند.  

 

 

 

حزب کمونيست کارگري – حکمتيست

٩ مارس ٢٠٠٧