اعلاميه حزب کمونيست کارگري ايران_ حکمتيست

 

حکم اعدام صدام ربطي به اجراي عدالت ندارد!

 

روز سه شنبه ٢٦ دسامبر ٢٠٠٦، ديوان عالي دادگاههاي عراق حکم اعدام صدام حسين را تائيد کرد. طبق اين حکم صدام حسين از تاريخ ابلاغ حکم تا ٣٠ روز بايد بدار آويخته شود. گفته شده است حکم اعدام صدام به جرم جنايت عليه بشريت صادر شده است. اين ادعا دروغي آشکار و رياکاري محض است. اعدام صدام سر سوزني به اجراي عدالت  در عراق مربوط نيست. اين حکم به دليل کيفرخواست مردم عراق، به دليل دفاع از هزاران انسان که به دستور صدام کشته شده اند صادر نشده است. 

 

صادر کنندگان اين حکم و مجريان آن خود دست کمي از صدام ندارند. اگر قرار باشد به جرم جنايت عليه بشريت حکمي صادر شود و کسي بدار آويخته شود، آنوقت در صف اول جنايتکاران بايد بوش و بلرها قرار بگيرند. اينها خود با سياستي که در پيش گرفته اند، دهها برابر صدام حسين مردم را در عراق قتل عام کردند. اينها عاملين کشتار و جنايت عليه بشريت هستند. کساني که امروز سنگ دفاع از مردم عراق را به سينه ميزنند، کساني که در مقام دفاع از "عدالت" و دفاع از قربانيان جنايت صدام ايستاده اند، خود عاملين کشتار کودکان عراق، عاملين سيه روزي مردم و نابودي کامل شيرازه جامعه اي به نام عراق هستند. در اثر سياستهاي نظم امپرياليسي  دول غربي و در راس آنها بوش و بلر، اکنون کشور عراق به ويرانه اي تبديل شده است. در پرتو سياست هاي ضد انساني آنها، حل مسئله فلسطين به يکي از بغرنجترين مسائل خاورميانه تبديل شده است و جريانات قومي،  اسلامي و تروريستي هر روز در گوشه اي جان و زندگي صدهها انسان بي گناه را ميگيرند. اگر قضيه محاکمه جنايتکاران است، آنوقت بايد معلوم باشد جايگاه بوش و بلر و شارون و دهها جنايتکار کشار جمعي مردم کجاست. 

 

اعدام ديکتاتور سابق عراق، توسط ديکتاتور هاي کنوني آن ربطي به اجراي عدالت ندارد، ربطي به محاکمه قاتلين مردم عراق ندارد. اين حکم  قرار است نقطه عطفي در  پيروزي ميليتاريسم و  ارتجاع امپرياليستي در اين کشور و  معناي" پيروزي" آمريکا باشد. اين حکم نه معناي پيروزي مردم که  قرار است معناي  پيروزي حکامي باشد که خود کمتر از صدام پرونده جنايت عليه بشريت ندارند. حکم اعدام صدام، حکم مرعوب کردن هر جنبنده اي است که مهر "دشمني" با آمريکا را بر پيشاني خورده است! 

 

با اعدام صدام، نه تنها جنايت و کشار از سر مردم عراق و منطقه کم نخواهد شد، بلکه به جنگ و کشار قومي و مذهبي بيش از پيش دامن زده ميشود. اين حکم خود بخشي از ارعاب، انتقام جويي و قتل سازمانيافته توسط قاتلين مردم عراق است و بايد محکوم شود.  پايان جنايت در عراق و منطقه تنها با مقابله اي جدي و همه جانبه عليه کل عاملين جنايت و کشار مردم، عليه توحش نظم نوين امپرياليستي و عليه هيزم آوران جنگ  قومي و مذهبي مقدور است. اين کار تنها به همت مردم متمدن مقدور است، مردمي که مخالف هر نوع اعدام و جنايتي هستند.

 

پايان اين بربريت کار بشريت متمدني است که براي يک بار هم شده است ميخواهند سرنوشت انسان را از دست بوش و بلر و صدام و شارونها خلاص کنند. پايان اين بربريت تنها به قدرت طبقه کارگر آگاه و سازمنيافته مقدور است که تصميم دارد به اين دنياي وارونه خاتمه دهد و بشريت را براي هميشه از توحش و بي عدالتي نجات دهد. 

 

حزب کمونيست کارگري – حکمتيست

٢٧ دسامبر ٢٠٠٦