اعلاميه حزب کمونيست کارگري _حکمتيست

منصور اسالو آزاد شد!

 

امروز سه شنبه ٢٨ آذر،  ١٩ دسامبر ٢٠٠٦،  در ساعت ٥ و نيم بعد از ظهر منصور اسالو از زندان آزاد شد و همراه تعدادي از همکاران خود و همسر و دوستانش راهي خانه شدند. درست يک ماه قبل اسالو توسط مزدوران لباس شخصي و بدون اطلاع قبلي در خيابان دستگير و روانه زندان اوين شد.

 

در اين يک ماه اعتراضات زيادي از جانب اتحاديه هاي کارگري و نهادها و مراجع دفاع از حقوق انسان، به اين آدم ربايي آشکار جمهوري اسلامي صورت گرفت. همزمان سنديکاي شرکت واحد نيز طي چندين اطلاعيه اعتراضات خود را به دستگيري دبير سنديکا به مقامات جمهوري اسلامي اعلام و خواهان آزادي ايشان شد. تلاش براي آزادي اسالو به عنوان دبير سنديکاي کارگران اتوبوسراني تهران و به عنوان يکي از رهبران و سازماندهندگان اعتراضات کارگران اين مرکز،  به کشمکشي ميان کارگران و مردم با جمهوري اسلامي تبديل شده بود. تا جايي که يکي از خواستهاي دانشجويان در اعتراضات ١٦ آذر امسال، آزادي زندانيان سياسي و مشخصا آزادي منصور اسالو و ناصر زرافشان بود.

 

منصور اسالو را هر چند با قرار وثيقه ٣٠ ميليون توماني آزاد کردند، اما تا همين جا آزادي او موفقيتي براي کارگران شرکت واحد، اتحاديه هاي کارگري، دانشجويان و تمام کساني بود که براي آزادي او جمهوري اسلامي را تحت فشار گذاشتند. حزب حکمتيست اين موفقيت را به همه کارگران و خصوصا کارگران شرکت واحد، به خانواده و دوستان اسالو و تمام کساني که براي آزادي او تلاش کردند، تبريک ميگويد.

 

منصور اسالو آزاد شد، اما هنوز دست چماقداري جمهوري اسلامي عليه طبقه کارگر، عليه رهبران و فعالين کارگري، عليه مبارزين و آزاديخواهان دراز است. هنوز صدهها انسان آزاده در زندانهاي اين رژيم اسيرند. هنوز سرنوشت کارگران اخراجي شرکت واحد روشن نيست. و هنوز سهم طبقه کارگر از دسترنج روزانه خود، جز فقر و محروميت چيزي نيست. هنوز صف ميليوني کارگران از تشتت و پراکندگي رنج ميبرد و همين باعث شده است جمهوري اسلامي و سرمايه داران  بتوانند شرايط اسفباري را به ما تحميل کنند.

اولين قدم براي اتمام محروميت و فقر و زندان و توحش حاکم بر جامعه،  کنار گذاشتن جمهوري اسلامي است. اين امر بيش از پيش در گرو به ميدان آمدن صف ميليوني ما کارگران است. اين وظيفه بر دوش کارگران سوسياليست و رهبران و فعالين دلسوز و هوشيار کارگري است. اين امر را بايد ممکن کرد. اين تنها راه خلاصي از محروميت است.

 

حزب کمونيست کارگري_ حکمتيست

٢٨ آذر ١٣٨٥- ١٩ دسامبر٢٠٠٦