درود بر رهروان آزادي و برابري

دانشگاه راه نشان ميدهد

 

دانشجويان عزيز!

 

خبر تجمع چند هزار نفره شما امروز در مقابل دانشگاه تهران، اجتماعاتتان در شهرها و دانشگاههاي ديگر در اين روز و روزهاي قبل، براي ميليونها نفر جان به لب آمده از خفقان، فقر، ديکتاتوري و نابرابري در ايران،  دريچه اميدي به آينده اي آزاد و برابر براي همگان باز کرد.  درود بر شما!

درود بر شما که با تلاشي خستگي ناپذير، عزم و اراده اي محکم عليرغم تمام موانع و تهديدات پليسي رژيم، امروز دانشگاه را، اين سنگر آزادي و برابري را، با اجتماع هزاران نفرتان و با شعار ها و مطالبات انساني تان  تسخير کرديد.

شما دانشگاه را به مبارزين واقعي اش، به مبارزين راه آزادي و برابري، به مدافعين حق برابر زن و مرد، به مخالفين اعدام و مبارزين راه آزادي زنداني سياسي، به حاميان حق کارگر و  آزادي بيان و تشکل، باز  گردانديد. زنده باد تلاش موفق تان!

شما امسال روز دانشجو،  16 آذر، پيش پاي جنبش خلاصي از ديکتاتوري و خفقان، و در مقابل جنبش عدالتخواهانه مردم ايران، راه قرار داديد. راهي که بايد همه از آن بياموزند. راهي که نه تنها دست رد به سينه "به مسلخ بردن" جنبش آزاديخواهانه مردم ايران ميگذارد،  که پرچم مطالبات انساني دانشجويان را بلند ميکند و در راه تحقق آن اتحاد وسيعي در ميان همه مبارزين راه آزادي و برابري ايجاد ميکند. درود برشما، اتحادتان و پلاتفرم انساني مبارزه تان! 

 

زنان آزاديخوان و کارگران مبارز!

 

دانشجويان فرزندان فکور، شجاع و روشن بين شمايند. فرزندانتان امسال دانشگاهها را با پرچم مطالبات انساني شان تسخير کردند و بر پرچم مطالباتشان برابري زن و مرد، حق کارگر، آزادي کارگران زنداني، و آزادي تشکل هاي کارگري  را خواستار شدند. آنها با صداي رسا شعار کارگر،  دانشجو،  اتحاد،  اتحاد،  سردادند.  مبارزه و اعتراض دانشجويان، مبارزه و اعتراض شما است. و بايد از جانب فعالين حقوق زنان و طبقه کارگر مورد حمايت وسيع قرار گيرد. روزي که همزمان با دانشگاهها، در کارخانه ها هم در اعتراض به بيکاري و فقر، در اعتراض به بي حقوقي و براي آزادي و رفاه و به خاطر حمله به دانشجويان سوت هاي کارخانه به صدا درآيد،  روزي که همزمان با دانشگاها ميليونها زن به ستوه آمده از نابرابري تحت يک رژيم ضد زن متحد و متشکل بلند شوند،  آن روز  دريچه هاي اميدي که بخش هاي مختلف جنبش آزادي و برابري با اعتراضاتشان باز ميکنند به دروازه هاي برزگ سعادت و خوشبختي مردم ايران باز ميشود.  16 آذر امسال دانشگاه راه نشان ميدهد. راه اتحاد و تشکل حول مطالبات انساني خود. بايد قدم در اين راه گذاشت. زنده باد دانشجويان آزاديخواه و برابري طلب دانشگاههاي ايران.

 

حزب کمونيست کارگري -  حکمتيست

15 آذر 1385