اعلاميه حزب کمونيست کارگري ايران_ حکمتيست

 

اسالو، طرازي و رضوي بايد فورا آزاد شوند!

 

بدنبال دستگيري منصور اسالو، رژيم جمهوري اسلامي امروز ١٢ آذر ماه به دستگيري دو تن ديگر از اعضاي هيئت مديره سنديکاي شرکت واحد، آقايان سيد داوود رضوي و عبدالرضا طرازي اقدام کرده است. بنا بر اطلاعيه سنديکاي شرکت واحد، آقايان رضوي و طرازي از جمله ٥٠ عضو سنديکا ميباشند که بعد از اعتصابات اعتراضي سال گذشته، شغل آنها به حالت تعليق در آمده  و از دريافت هرگونه حقوق و مزايايي محروم شده اند.

رزيم جمهوري اسلامي با ادامه دستگيري رهبران و فعالين سنديکاي شرکت واحد ميخواهد ضمن ضربه زدن به رهبري سنديکا، در ميان کارگران رعب و وحشت ايجاد کند تا  فکر پيوستن به سنديکا به سرشان نزند. همزمان با اين اقدامات ضد کارگري ميخواهد کل فعالين کارگري را در مقابل فشار و اجحافاتي که به کارگران و مردم ميشود به سکوت و تمکين کردن وادار کند. همين چند روز قبل و بدنبال حکم زندان براي محمود صالحي، برهان ديوارگر و جلال حسيني، محسن حکيمي  يکي ديگر از شرکت کنندگان اول ماه مه سقز حکم ٢ سال زندان گرفت. جدا از اين موارد ما روزانه شاهد گسيل انواع دسته جات مسلح عليه اعتراض کارگران به اخراج،  بيکاري ، فقر و محروميت و ...  در شهرهاي مختلف هستيم.

 

اعتراضات و اعتصابات مداوم کارگري، لزوم متشکل شدن و ايجاد تشکل مستقل کارگري را به عنوان يک نياز فوري  جلو رانده است. و تلاش براي دستيابي به تشکل در ميان طبقه کارگر و اعتراض و نارضايتي عميق اين طبقه به فقر و محروميت را نميتوان با بگير و ببند پايان داد.

 

حزب حکمتيست همه کارگران و مردم را به حمايت از رهبران سنديکاي شرکت واحد و سنديکاي شرکت واحد فرا ميخواند.

 

اعتراضات بين المللي اتحاديه هاي کارگري جهان و امنستي اينترشال، بايد با اعتراضات بخشهاي مختلف طبقه کارگر ايران در اعتراض به دستگيري اسانلو و ديگر اعضاي هيئت مديره سنديکاي شرکت واحد و محاکمه فعالين کارگري سقز همراه شود. فقط و فقط با نيروي متحد طبقه مان ميتوانيم جلوي تعرض جمهوري اسلامي به رهبران کارگري و طبقه کارگر را بگيريم.

 

 

حزب کمونيست کارگري ايران_ حکمتيست

١٢ آذر ١٣٨٥_٣ دسامبر ٢٠٠٦