دستگيري اسانلو براي ايجاد رعب و وحشت در ميان فعالين کارگري است!

 

منصور اسالو دبير سنديکاي شرکت واحد امروز صبح  يکشنبه ٢٨ آبان در خيابان دستگير شد. اسالو ميخواست همراه دو عضو ديگر هيئت مديره سنديکا، آقايان ابراهيم مددي و منصور حيات غيبي جهت پيگيري شکايت در مورد اخراج فعالين سنديکا و شرکت کنندگان و فعالين اعتصابات دي و بهمن ماه سال گذشته در شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه، به اداره کار مراجعه کنند. اما در بين راه آنها توسط ماموران وزارت اطلاعات متوقف ميشوند و آقاي اسانلو بازداشت ميشود و آقاي ابراهيم مددي به دليل درخواست ارائه مدرک احضاريه از ماموران، مورد ضرب و شتم قرار ميگيرد. ماموران وزارت اطلاعات در مقابل مقاومت آقايان اسالو و همراهان با شليک تير هوائي، ايشان را به درون ماشين خود کشيدند.

 

منصور اسالو دردي ماه سال گذشته در زمان اعتصاب در شرکت واحد تهران در حمايت از سنديکاي کارگران شرکت واحد دستگير شد و به مدت ٨ ماه در زندان به سر برد و بعد از اعتراضات وسيع و جهاني در دفاع از کارگران شرکت واحد و عليه دستگيري اسالو، با يک وثيقه ١٥٠ ميليون توماني آزاد شد. دستگيري جديد در حالي صورت گرفت که بازجوئي و تشکيل دادگاه اسالو در جريان است و ايشان با دريافت احضاريه قرار بود فردا دوشنبه به شعبه چهار بازپرسي کارکنان رجوع کند. براي همين دستگيري اخير سالو فقط به منظور ايجاد رعب و وحشت در ميان فعالين سنديکاي شرکت واحد و کل فعالين کارگري و اجتماعي در ايران صورت گرفته است.

دستگيري مجدد اسالو و به کار بردن خشونت در زمان دستگيري و تيراندازي هوائي فقط و فقط براي ترساندن فعالين کارگري و بازداشتن آنها از فعاليت براي ايجاد تشکيلات کارگري و دفاع از حقوق کارگران است. اين توحش افسار گسيخته را نبايد بي جواب گذاشت. دستگيري و ربودن و ترور فعالين کارگري و مخالفان رژيم سياست رسمي جمهوري اسلامي است که اخيرا به آن شدت داده است تا بتواند بر موج نفرت عليه خود فايق آيد. 

اما جمهوري اسلامي در عرض ٢٨ سال بايد اين درس را گرفته باشد که اعتراضات و اعتصابات کارگري  و تلاش کارگران براي دستيابي به مطالبات خود را نميتوان با بگير و ببند و زندان و اعدام پاسخ داد و مانع آن شد.

جمهوري اسلامي بدون حمله به کارگران و مردم آزاديخواه، جمهوري اسلامي نيست. ترور و کشتن و زندان و ربودن تنها راه ادامه حياط اين دولت است. اين ما کارگران و فعالين کارگري و مردم معترض هستيم که بايد در مقابل آنها سدي ايجاد کنيم و سر جاي خودشان بنشانيمشان. فعالين کارگري بايد پاسخ جمهوري اسلامي را با اعتراض عليه اين ترور و ربودن آشکار فعالين و نمايندگان خود بدهند. سکوت در مقابل اين توحش تنها راه ترور و کشتار کارگران و مردم را هموار ميکند.

حزب حکمتيست ضمن محکوم کردن اين اقدام مزدوران رژيم،  همه کارگران و مردم آزاديخواه را به حمايت از اسالو و تلاش براي آزادي او فرا ميخواند.

 

حزب کمونيست کارگري - حکمتيست

يکشنبه ٢٨ آبان ١٣٨٥- ١٩ نوامبر٢٠٠٦