شکست بوش

بن بست سياست خونين نظم نوين جهاني در عراق

 

 

شکست جمهوريخواهان به رهبري بوش در انتخابات ميان دوره اي آمريکا در هفت نوامبر، نتيجه بن بست ارتجاع جهاني به رهبري آمريکا در عراق است. بن بستي که با گسترش شکاف در اتحاد غرب و انزواى آمريکا، بي ترديد محدود به صف بندي هاي سياسي در آمريکا نخواهد ماند و بلافاصله به اروپا و خاورميانه تسري پيدا خواهد کرد.

 

اين شکست نه محصول مبارزه و پيروزي انتخاباتي دمکراتها، که محصول به بن بست رسيدن سياست هاي ميليتاريستي و تروريستي کل هيئت حاکمه آمريکا در خاورميانه است. سياستي که محصول بلاواسطه آن تخريب کامل جامعه چند ميليوني عراق، بمباران و کشتار و از هم پاشيدن کامل شيرازه آن بوده است. سياستي که هر دو حزب جمهوريخواه و دمکرات در بنياد هاي آن اشتراک دارند و به بهاي تحميل يک عقب گرد عظيم به عراق و انهدام کامل بنيادهاي مدني و فرهنگي اين جامعه، علاوه بر خسارات عظيم انساني باعث عروج، رشد و گسترش جريانات مذهبى و قومى شد.

 

ترکش دست رد به سينه بوش و اعلام بن بست سياست خونين نظم نوين جهاني، به معني ايجاد شکاف و انشقاق در ميدان ارتجاع امپرياليستي، در صفوف دشمنان مردم است. انشقاق و شکافي که بايد توسط مردم آزاديخواه و متمدن، بعنوان سکوي پرشي براي اعلام کيفرخواستهاي خود عليه توحش ميليتاريستي، و براي يک زندگي انساني  مورد استفاده قرار گيرد.

 

در غياب صف متحد مردم آزاديخواه حاصل اين شكست ميتواند به تقويت جريانات فوق ارتجاعى اسلامى، مذهبى و ناسيوناليستى و راست .... منجر شود. خلأ حضور وسيع و متشکل طبقه کارگر و مردم آزاديخواه، اين شكست را  زمينه پيشروى صفى ديگر از ارتجاع جهانى خواهد كرد.

 

 شکست بوش و بن بست ترويسم دولتي آمريکا در عراق را بايد به نيروي طبقه کارگر و جنبش آزادي خواهي و ضد ارتجاعي، به شکست کامل هر نوع ارتجاع در سراسر جهان تبديل کرد. بوش و هئيت حاکمه آمريکا همراه تمام متحدينش در حمله به عراق، مسئول انهدام جامعه عراق اند و بايد به جرم جنايت عليه بشريت محاکمه شوند.

 

حزب کمونيست کارگري – حکمتيست

 ٢٢ آبان ٢٠٠٦ ( ١٣ نوامبر ٢٠٠٦)