اطلاعیه کمیته کل کشور حزب حمونیست کارگری ایران_حکمتیست

اعتصاب دو روزه کارگران شرکت واحد موقتا پایان یافت!

دهها نفر از کارگران شرکت واحد در اعتراض به عدم جوابگویی به خواستهایشان از صبح روز شنبه ١٤ مرداد در مقابل اداره کار شرق تهران متحص شده بودند. کارگران خواهان بازگشت به کار کارگران اخراجی و پرداخت حقوق ٧ ماهه اخیر خود هستند.

طبق اطلاع تا هم اکنون مقامات اداره کار جوابی به خواست کارگران نداده اند. کارگران دیشب را در اداره کار شرق تهران ماندگار و اعلام کردند تا به خواستهای آنان رسیدگی نشود به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

امروز یکشنبه بدنبال اینکه مقامات اداره کار شرق تهران و صادقی که از جانب اداره کار مسئول پرونده  کارگران شرکت واحد است  با کارگران گفتگو کرده و قول داده اند تا فردا دوشبه ١٦ مرداد به خواست آنها رسیدگی خواهند کرد، کارگران موقتا به تحصن خود پایان دادند. کارگران و نمایندگان آنها در این نشست اعلام کرده اند که چنانچه خواستهای آنان اجرا نشود، دوباره تحصن خواهند کرد.

 

ماجرای کارگران شرکت واحد و کشمکش آنان با دولت و مدیریت شرکت واحد ماهها است در جریان است. هنوز هم منصور اسالو نماینده کارگران در زندان است.  تلاش و مبارزه و اعتراض این مدت کارگران شرکت واحد قابل تحصین است. با تمام اینها مدیریت و دولت ضدکارگری جمهوری اسلامی همراه با تمام دم و دستگاه دولتی آنها از زندانبان و شکنجه گر تا خانه کارگر و اداره کارشان در تلاشند که کارگران را تسلیم کنند. عقب راندن جمهوری اسلامی و مدیریت شرکت واحد و اداره کار آنان محتاج فشاری جدیتر از جانب کارگران است. خواستهای کارگران شرکت واحد از آزادی منصور اسالو تا بازگشت به کار کارگران اخراجی و تامین حقوق ٧ ماهه آنها، از ابتدایی ترین حقوق کارگران است. اما تحمیل و تامین همین خواستهای ابتدایی نیز در این شرایط به آوردن نیروی بیشتر کارگران به میدان مبارزه و اعتراض  ممکن است. پراکندگی و  سکوت تاکنونی کارگران مراکز بزرگ به سرمایه داران و دولتشان این امکان را داده است تا نان شب کارگران و کودکانشان را گرو بگیرند. هیچ راه میانه ای وجود ندارد، یا با تاحد و همبستگی خود این سد را خواهیم شکست، یا فقر و زندان و محرومیت سهم ما کارگارن فرزندان ماست.

 

 

کمیته کل کشور حزب کمونیست کارگری ایران_حکمتیست

١٥ مرداد ١٣٨٥ _ ٦ اوت ٢٠٠٦